Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
#307277
Nu skrev jeg heller ikke med support for at finde ud af om jeg kunne udnytte det, for hvis jeg skulle udnytte det, var det for at købe er stort OLED, hvilket ville bevirke jeg skulle købe 3 endnu større, og jeg får sgu nok ikke konen med på en tvivlsom fidus hvor der er i omegnen af 100.000 ude at svømme :D

Men jeg synes da det var interessant at undersøge hvordan de ville forvalte det her tilbud, når nu folk havde så mange spekulationer omkring det.

Når det så er sagt, så ville jeg næppe have de store skrupler med at udnytte deres tilbud, stod jeg og manglede en mindre ting, sådan som de slår plat på folk. Jeg har selv arbejdet i en af de store elektronikkæder, og kender alle de der plattelslager-tricks, så ville aldrig have ondt af dem

Sjovt nok havde jeg mange tilbagevendende kunder, fordi jeg var for dårlig til at slå plat, men i stedet var totalt reel, og nogle gange endda sendte dem til konkurrenten hvis vores priser eller produkter var ringe. Det tror jeg faktisk vandt mig så mange trofaste kunder der kom igen, så det kunne betale sig, fordi de vidste hvis jeg sagde tilbuddet var godt, så var det sandt. Tænker den slags burde kunne bedre betale sig i det lange løb, i stedet for den sløje moral de har i dag?
Af bullerfnis
#307311
Er der nogen som har fået lavet en handel, og gjort brug af retur retten endnu??? :) det er sku en spændende måde de har lavet dem kampagne på da 🙈 tror ikke helt de har tænkt hvor grådige danskerne er hehe
Af Brian E
#307314
ChrelleJensen skrev: 10. dec 2019, 16:02 Jeg synes bare det rejser spørgsmålet; Skal vi som forbrugere handle i god tro hos dem, hvis de ikke handler i god tro med os? Det er en svær linje. Selvom jeg startede den her tråd for nogle dage siden, så har jeg heller ikke udnyttet kampagnen. Har bare ikke lyst til det. Men jeg kan mærke jeg bliver træt af at firmaer som Power kører på en lovlig manipulerende umoralsk linje, bevidst.
Jeg er blevet så tilpas kynisk på mine gamle dage, at jeg ikke forventer noget som helst fra virksomhederne (eller det offentlige for den sags skyld), og så kan jeg blive positivt overrasket, når jeg får en god oplevelse, hvilket jeg så også gør ganske klart for den person, der har hjulpet mig.

Det betyder så, at jeg allerede forventer, at Power har en anløben moral, inden jeg handler hos dem, så når jeg får det bekræftet, ændrer det ingenting for mig :-)

I øvrigt synes jeg, det er fint, du ikke har haft lyst til at udnytte situationen, for det tyder da på, at du har dit eget moralske kompas indstillet korrekt.
Af ChrelleJensen
#307379
Brian E skrev: 11. dec 2019, 09:48
ChrelleJensen skrev: 10. dec 2019, 16:02 Jeg synes bare det rejser spørgsmålet; Skal vi som forbrugere handle i god tro hos dem, hvis de ikke handler i god tro med os? Det er en svær linje. Selvom jeg startede den her tråd for nogle dage siden, så har jeg heller ikke udnyttet kampagnen. Har bare ikke lyst til det. Men jeg kan mærke jeg bliver træt af at firmaer som Power kører på en lovlig manipulerende umoralsk linje, bevidst.
Jeg er blevet så tilpas kynisk på mine gamle dage, at jeg ikke forventer noget som helst fra virksomhederne (eller det offentlige for den sags skyld), og så kan jeg blive positivt overrasket, når jeg får en god oplevelse, hvilket jeg så også gør ganske klart for den person, der har hjulpet mig.

Det betyder så, at jeg allerede forventer, at Power har en anløben moral, inden jeg handler hos dem, så når jeg får det bekræftet, ændrer det ingenting for mig :-)
Synes det er fint hvis man kan distancere sig selv fra butikkerne og hvordan de handler, og dermed bare bruge sin sunde fornuft. Problemet opstår bare med den nye generation der ikke er vokset op med ordentlig "købmandskab" og dermed har forretninger som forsøger at manipulere en, som den eneste refferenceramme for, hvad der er etisk korrekt eller ej. Men altså, morale er godt, og dobbelmorale er dobbelt så godt. Hvis power kommer med et godt tilbud på et LG C9 55'' i januar, slår jeg nok til alligevel.
Af bjerre
#307420
Dav,
FYI: Jeg har igår returneret 2 af de 4 varer i Power uden problemer. Det var 2 af de "dyrere", altså ikke den vare jeg havde fået 50% rabat på. Fik alle pengene retur for de 2 varer, og der blev ikke sagt noget omkring den igangværende kampagne.
Af kamikazedk
#307436
bjerre skrev: 13. dec 2019, 09:38 Dav,
FYI: Jeg har igår returneret 2 af de 4 varer i Power uden problemer. Det var 2 af de "dyrere", altså ikke den vare jeg havde fået 50% rabat på. Fik alle pengene retur for de 2 varer, og der blev ikke sagt noget omkring den igangværende kampagne.
Hvad har du så købt som det "billige produkt", og hvor mange penge har du haft ude at svømme?

Tænker ikke at der vil blive nogle problemer med billigere produkter, men når man først spekulerer i at få et stort OLED til halv pris, så bliver det noget bøvl.
Af Zion
#307543
Seriøs helt ærlig forstår ikke folk er så meget efter power omkring den kampagne. Så hvis power holder brandudsalg på en ps4, og jeg får den til halv pris, så er det synd at min søn får mere for pengene end søsteren.
Af Zion
#307544
Så har du et budget på 1000kr og den sidste vare får du til 500kr, jamen så køber du bare for 500kr mere til den person. Nogle er bare heldige at få det de ønsker sig på tilbud hvor andre ikke får det på tilbud.
Brugeravatar
Af bbplayer
#307545
Zion skrev: 16. dec 2019, 16:30 Seriøs helt ærlig forstår ikke folk er så meget efter power omkring den kampagne. Så hvis power holder brandudsalg på en ps4, og jeg får den til halv pris, så er det synd at min søn får mere for pengene end søsteren.
De er nok ikke efter dem som sådan, det er den oprindelige betingelsesløse kampagne som åbnede døre for en masse frihandel hvor man kunne vælge og vrage, og ende med at spare 50% på sit nye tv som nogle af de helt dyre produkter.
Andre vælger måske bare en soundbar som den de sparer 50% på.

Så opdager power deres mindre fejl, i manglende betingelser, og de tilføjer en lidt skæv fortolkning, og senere deres egen mundtlige fortolkning af mistanke om snyd, så opkræver de 50% i modregning. Det gør man bare ikke uden betingelser, for enten er det den kønne 20 årige blonde som synes du skal beholde dine 50% eller så er det den skaldede buttede leder som synes du ser for køn ud og smart for dem, og trækker dig 50% fordi du er den du er.
Det kan og må ikke være en vurderings sag.
Af madz
#307558
kan se de har skrevet på deres forside nu at
Returneres en af de varer, som har udløst rabatten, modregnes den ydede rabat i udbetalingsbeløbet

Så jeres fidus er vidst udelukket nu
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7