Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#307193
ChrelleJensen skrev: 9. dec 2019, 13:18 Tror ikke det er sådan det skal forstås. Jeg tolker det sådan, at hvis man returnerer en af de varer der har UDLØST rabatten, så modregner de rabatten på produktet. Så hvis man køber 4 unikke varer til 1000 kroner hver, og man beholder den med rabat selv. Så sparer man 500 kr. Hvis onkel Bob så vil returnere sin gave, så modregner de min rabat, dvs 500 kr, i hans udbetaling. Så han får kun 500 kr tilbage fra en vare der kostede 1000
hehe, chancen for at den gave som udløser rabatten returneres er i dit eksempel lige så stor som manden som tror han har 1000kr(hans gaver den med 50%) og får modregnet 500kr :) Så det er jo hip som hap.
Og mit eksempel er da sjovere :)

Modtageren af gaven ved reelt ikke om den udløser rabat? Så hvis han troede hans gave er 1000kr værd, og den som giver den , ikke nævner noget, og man ikke ser det tydeligt på regning eller hvordan den ser ud, så bliver man da slemt skuffet når den er 500kr værd og man yderligere skal betale 500kr.

Det får mig til at tænke, HVORDAN ved du så hvornår de 50% på den regning udløses, laver de nu bogføring omkring rabatterne?
Eller når 4 forskellige kommer ned med regningen, så er der 1 ud 4 som skuffes? eller bare den første som er uheldig?
Brugeravatar
Af bbplayer
#307194
Helt ærligt , så udvikler denne historie og kampagne sig til en jule fiasko .

Power ender enten med at fjerne kampagnen eller smide en masse betingelser og forklaringer på, og hvordan varer så også kan returneres så rabat fratrækkes korrekt fra personen som købte varer og ikke modtageren, vil jeg tro.
Af ChrelleJensen
#307195
Tror ikke heeeeelt jeg forstår dig bbplayer...
De trækker kun rabatten fra hvis man returnerer en af de varer der ikke er givet rabat på. Det er vel ikke hip som hap? I det ene eksempel får de kunden til at betale penge, og i mit gør de "bare" varen mindre værd. Det er jo de 3 ANDRE produkter som man ikke får rabat på som udløser rabatten. Der sker derfor ikke noget ved at returnerer varen som der er 50% på.
Men er helt enig i at det er utrolig skørt, at det er bad luck for den første der returnerer gaven haha... det giver ingen mening.
Brugeravatar
Af bbplayer
#307197
Returneres en af de varer, som har udløst rabatten, modregnes den ydede rabat i udbetalingsbeløbet.
Det er vel den 4. gave som udløser 50% her?

Jeg er ikke sikker på fortolkningen at "en af de varer som udløser rabat" IKKE er den 4. julegave?
Man får jo ikke rabatten ved køb af 3 varer :)

Hov, det er jo det som mangler i deres betingelser.
Returneres en af de 4 varer, som har udløst rabatten, modregnes den ydede rabat i udbetalingsbeløbet på første returprodukt.
Så sender man til TV til 70.000 tilbage, og man håbede at få LG C9 77" til 20.000, så får man altså kun 50.000 refunderet på det dyreste TV.
Af Gromit
#307209
Mon ikke Forbrugerombudsmanden, DR Kontant, samt diverse medier vil granske dette snu "snyde" og stærkt vildledende marketings-stunt jf. lovgivningen.

Hvis POWER ikke honorerer tre retur-varer ud af de fire køb, som udløser de 50% rabat på den billigste vare på én bestilling... men derimod efterfølgende modregner rabatten på den fjerde og billigste vare som forbrugeren ønsker, at beholde - så overtræder POWER direkte og konsekvensløst markedsføringsloven....!!!.
Af kamikazedk
#307247
Gromit skrev: 9. dec 2019, 18:04 Mon ikke Forbrugerombudsmanden, DR Kontant, samt diverse medier vil granske dette snu "snyde" og stærkt vildledende marketings-stunt jf. lovgivningen.

Hvis POWER ikke honorerer tre retur-varer ud af de fire køb, som udløser de 50% rabat på den billigste vare på én bestilling... men derimod efterfølgende modregner rabatten på den fjerde og billigste vare som forbrugeren ønsker, at beholde - så overtræder POWER direkte og konsekvensløst markedsføringsloven....!!!.
Det er lige det Power har brug for - endnu en runde i ringen med DR Kontant :D

Men uanset om det sker eller ej, så får det ingen konsekvens for dem. Hr. og Fru Danmark vil stadig ukritisk blive ved med at handle der...
Af dumb
#307248
Jamen, jeg venter spændt på den 20. hvor jeg gerne skulle modtage mine varer og ve den stakkels medarbejder, som vil prøve at argumentere for at jeg ikke kan returnere de 3 varer til fuld pris :) Har dog stadig svært ved at forstå at en ordre, hvor alle varer er på lager, kan tage 15 dage om at komme frem....
Af jng
#307249
kamikazedk skrev: 10. dec 2019, 10:42 ...
Men uanset om det sker eller ej, så får det ingen konsekvens for dem. Hr. og Fru Danmark vil stadig ukritisk blive ved med at handle der...
Ja da. Inklusive herrer og damer, der regelmæssigt besøger dette site...
Af Martin Sjøstrand
#307250
Jeg har lige spurgt ind til kampagnen på deres chat-support, og jeg synes godt nok de danser lidt om den varme grød, og vil helst ikke være helst konkrete. Her er svaret:

Martin Lykke Sjøstrand: Hejsa. Jeg ved ikke helt om jeg forstår jeres kampagne med hver 4 unikke gave til 50% Hvad sker der, hvis jeg giver 4 giver julegaver, og en af dem vælger at levere den tilbage? bliver rabatten så fratrukket for den person der leverer tilbage, eller gælder det kun den 4 gave der udløste rabatten? og hvis der så skulle være 2 der leverer tilbage, er det så bare den første der leverer tilbage, der er uheldig at få trukket noget fra prisen?

Christian deltager i chatten

Christian: Hej. Fedt du skriver ind. Jeg undersøger det lige :D

Martin Lykke Sjøstrand:tak :-)

Christian: De kan sagtens bytte gaven hvis de ikke er tilfredse uden ekstra omkostninger


Martin Lykke Sjøstrand: Det er ikke det jeg spørger om

jeg spørger om hvordan rabatten evt bliver tilbageregnet

Christian: Nej det gør den ikke

Martin Lykke Sjøstrand: men hvordan fungerer det. Bliver der trukket 12.5% rabat på alle 4 gaver, eller er rabatten specifikt 50% på en enkelt af dem? og har det så ingen indflydelse, hvis en af de andre gaver bliver byttet?

så hvis jeg giver hanne, jørgen, lene og morten en gave hver, og rabatten er på mortens gave... så er det kun ham der bliver påvirket, i det tilfælde at han vil bytte sin gave, som er den der er 50% rabat på?


Christian: Det bliver trukket 50 procent fra det billigste produkt i ordren

Martin Lykke Sjøstrand: det er jeg med på. Jeg vil bare være sikker på at det ikke påvirker de andre gaver, sådan så jeg ikke giver noget, som nogen måske vil bytte, og så er ringere stillet. Så jeg kan give de 3 dyreste væk, til lad os sige 500, 600 og 700, og så selv beholde en gave til 400, som jeg så har fået til halv pris (200)

Hvis de andre så ikke kan lide deres gaver, så kan de få 500, 600 og 700 kr retur, og jeg kan beholde min egen gave, og rabatten på den?


Christian: Det kommer ikke til at have nogen effekt på dem der skal have gaverne.

Du kan i princippet godt returnerer de andre gaver men hvis vi mistænker at kampagnen bliver "misbrugt" vil vi nok nægte at tage imod det


Martin Lykke Sjøstrand: ok... nu synes jeg da godt nok det bliver interessant. I kan vel ikke nægte at tage imod returvarer, hvis modtagerne ikke kan lide gaverne? Den lyder kringlet den her kampagne synes jeg godt nok

Så tør jeg sgida ikke give gaver, hvis min familie ikke kan levere tilbage, uden at risikere at det bliver nægtet


Christian: Det kommer ikke til at være et problem


Martin Lykke Sjøstrand: ok, tak

Christian: De kan sagtens komme ned med det hvis de ikke er tilfredse

Martin Lykke Sjøstrand: ok tak. Ville bare forstå det helt. For er jo nok nødt til enten at finde en billig 4 ting til mig selv, eller evt informere modtager om at den 4 gave er til halv pris, da det ellers vil give skuffelse ved evt bytning/returnering

Christian:Forståeligt
Senest rettet af Martin Sjøstrand 10. dec 2019, 11:25, rettet i alt 4 gange.
Af Kreilo
#307259
dumb skrev: 10. dec 2019, 11:01 Jamen, jeg venter spændt på den 20. hvor jeg gerne skulle modtage mine varer og ve den stakkels medarbejder, som vil prøve at argumentere for at jeg ikke kan returnere de 3 varer til fuld pris :) Har dog stadig svært ved at forstå at en ordre, hvor alle varer er på lager, kan tage 15 dage om at komme frem....
Jeg tror desværre du bliver skuffet. Se lige hvad der står på forsiden af deres hjemmeside www.power.dk

"Returneres en af de varer, som har udløst rabatten, modregnes den ydede rabat i udbetalingsbeløbet."

Problemet er bare hvis der er nogle som slet ikke har tænkt sig at udnytte det, men blot vil købe fire julegaver til fire forskellige familiemedlemmer, og så de tre familiemedlemmer med gaverne til fuld pris, gerne vil returnere deres gave. Der er Power jo nødt til at give det fulde beløb retur i mine øjne. Men så ryger de bare ud i en diskussion med de kunder hvor de mistænder at de er i ond tro (som nogle herinde vist er).

Det er en rigtig dårligt udtænkt kampagne, ingen tvivl om det. Men man er i ond tro hvis man tror man kan købe et tv til 40.000, og købe tre dyrere tv samtidig som så udløser 20.000 kr. rabat på det første, og så returnerer man de tre dyre tv. ::l
Af dumb
#307266
Nu købte jeg så mine varer FØR de satte denne betingelse op og der står INTET i hverken min ordrebekræftelse eller de vedhæftede handelsbetingelser der fulgte med omkring denne betingelse. Og da en ordrebekræftelse er et juridisk bindende dokument. Til gengæld står der en masse om 30 dages returret, så jeg regner med at have mit på det tørre.

Jeg kan på ingen måde se, hvordan "ond tro" kan komme ind i det her, specielt ikke efter den lange tråd på deres facebook side, hvor folk decideret spørger ind til dette og der FLERE gange bliver svaret "Hos Power har du altid 30 dages fuld returret" og "Hos Power har vi bare gode tilbud". At handle i "ond tro" er jo når man bør kunne se en åbenlys FEJL, som f.eks. en vaskemaskine er prissat til 300 og ikke 3.000. Der har ikke været nogen fejl i denne kampagne overhovedet.
Af ChrelleJensen
#307271
Lillebror skrev: 10. dec 2019, 13:52 Sørgeligt at vi er blevet sådan en nation af umoralske, grådige individer.
Hvis vi tager din udtalelse til et generelt samfundsmessigt synspunkt, så kan jeg godt se hvad du prøver på at sige. Men synes på ingen måde det hører hjemme i kontekst med Power der netop INGEN morale har i lyset af nyhederne på det seneste.
Af Hr. Hjort
#307274
Power er et lortested at handle.... totalt inkompetente ansatte (ved jeg generaliserer nu) men nu har jeg talt med så mange i butikkerne der prøver at være kloge på deres produkter og nægter et nej når man ikke ønsker mersalg!!! Og deres attitude i Glostrup-ghettoafdelingen!!!!!
Af Brian E
#307275
Martin Sjøstrand skrev: 10. dec 2019, 14:48
Lillebror skrev: 10. dec 2019, 13:52 Sørgeligt at vi er blevet sådan en nation af umoralske, grådige individer.
I modsætning til Power, eller hvad? Power der gør hvad de kan for at svindle penge op af lommen på dig, på den mest umoralske og grådige facon.
Alle virksomheder og alle mennesker er grådige, og det er såmænd fint nok, og man kan helt klart diskutere Powers moral, hvis den seneste sag er korrekt, men ligefrem svindel er det ikke, for det er en strafbar handling.

Jeg kan bare ikke se, at det undskylder, at man forsøger at udnytte en dårligt gennemtænkt kampagne, når enhver ved, at den naturligvis ikke skal bruges på den måde. De penge man måtte spare på det, skal Power jo hente hjem et andet sted, og det hjælper i hvert fald ikke andre kunder.

Jeg glad for Power og Elgiganten eksisterer, fordi de medfører lavere priser for forbrugerne. Jeg har handlet begge steder masser af gange, og jeg har fået den service, jeg forventer, nemlig stort set ingen, og i et par enkelte tilfælde har den været decideret elendig og ubehøvlet.
Af ChrelleJensen
#307276
Jeg synes bare det rejser spørgsmålet; Skal vi som forbrugere handle i god tro hos dem, hvis de ikke handler i god tro med os? Det er en svær linje. Selvom jeg startede den her tråd for nogle dage siden, så har jeg heller ikke udnyttet kampagnen. Har bare ikke lyst til det. Men jeg kan mærke jeg bliver træt af at firmaer som Power kører på en lovlig manipulerende umoralsk linje, bevidst.
Senest rettet af ChrelleJensen 10. dec 2019, 16:18, rettet i alt 1 gang.