Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Martin Sjøstrand
#307589
jng skrev: 17. dec 2019, 10:14 Jeg synes, at de fleste herrer og damer bør kunne indse, at indkøber man fire ting og returnerer de tre, så har man købt én ting.
Ja hvis MAN gør det, så ja, så er det 1 klasses matematik, men hvis man giver gaver det bliver returneret, så hænger det ikke sådan sammen.

Uanset... hvad har det så overhovedet med emnet at gøre?
Af jng
#307591
“Bytte” og “returnere” er ikke det samme. Meningen med en gave er vel næppe, at gavemodtageren skal begive sig til power og ønske kontanter?
Jeg ved ikke, om jeg er i det rigtige julehumør, hvordan det så måtte være. Give mig i kast med plattenslageri? Det lader jeg andre om.
Brugeravatar
Af bbplayer
#307592
jng skrev: 17. dec 2019, 10:58 “Bytte” og “returnere” er ikke det samme. Meningen med en gave er vel næppe, at gavemodtageren skal begive sig til power og ønske kontanter?
Jeg ved ikke, om jeg er i det rigtige julehumør, hvordan det så måtte være. Give mig i kast med plattenslageri? Det lader jeg andre om.
Hvorfor synes du at returnere vare i power og gå til elgiganten er fup?

Folk bytter og returnerer og køber andre gaver efter jul. Man får kontanter når varen ikke findes i butikken, jeg ville aldrig glæde nogen med at binde dem til en butik, hvis de slet ikke kan lide butikken eller varene der.

Så jo, der kan være 3 personer som refunderer, og måske den sidste af 4 som bare bytter. Ingen af dem bør rammes af en regning på -50% af varens værdi , fordi power mistænkeliggør dem, fordi det kan ske. Det er jo butikkens fejl at det kan ske.
Af Martin Sjøstrand
#307595
jng skrev: 17. dec 2019, 10:58 “Bytte” og “returnere” er ikke det samme. Meningen med en gave er vel næppe, at gavemodtageren skal begive sig til power og ønske kontanter?
Jeg ved ikke, om jeg er i det rigtige julehumør, hvordan det så måtte være. Give mig i kast med plattenslageri? Det lader jeg andre om.
Jeg snakker slet ikke om at platte... jeg snakker kun om hvad der ligger i kampagnen og hvad man kan. Jeg har ikke 70.000-100.000 jeg kan lægge ud til et tvivlsom forsøg på at få en enkelt fjernsyn jeg ønsker, til halv pris, og min tid er sgu for dyrebar til at platte mig til et PS4-spil til halv pris, men jeg synes diskussionen er spændende, fordi jeg mener deres kampagne er ugennemtænkt.

Det med at det ikke bør være meningen at modtager af gave, veksler gaven til kontanter, er da noget ævl. Så i det tænkte tilfælde at jeg fik en rædderlig Kählervase fra Imerco, så skulle jeg føle mig forpligtet til at bytte til en lige så jammerlig Kaj Bojesen figur? Jeg har da flere gange fået sådan en gave, hvor jeg har fået pengene retur, og købt noget andet i en anden butik.
Af Zion
#307624
Nej den er ikke særlig stor, at alle returnere pånær en enkel og samtidig er den som ikke returnere sin gave, er self den med rabatten. Medmindre vi self snakker snyd. Når folk stiller dette spørgsmål er det fordi man er i ond tro, længere er den faktisk ikke.
Af Martin Sjøstrand
#307626
Zion skrev:Nej den er ikke særlig stor, at alle returnere pånær en enkel og samtidig er den som ikke returnere sin gave, er self den med rabatten. Medmindre vi self snakker snyd. Når folk stiller dette spørgsmål er det fordi man er i ond tro, længere er den faktisk ikke.
Jeg kan ikke helt finde ud af det. Er det mig du mener er i ond tro, fordi jeg stillede spørgsmålet til deres support?
Brugeravatar
Af bbplayer
#307675
Zion skrev: 17. dec 2019, 21:39 Nej den er ikke særlig stor, at alle returnere pånær en enkel og samtidig er den som ikke returnere sin gave, er self den med rabatten. Medmindre vi self snakker snyd. Når folk stiller dette spørgsmål er det fordi man er i ond tro, længere er den faktisk ikke.
Du kan ikke handle i ond tro eller snyde, for kampagnen er ikke en fejl, og at handle i ond tro er kun retsforfulgt når man udnytter firmaers fejl, og det har Power for længst sagt der ikke er i den kampagne, så ingen ond tro i at planlægge sin indkøb på bedst mulige måde , for sig selv og for dem som modtager gaverne :)
Af Zion
#307677
Hvis du planlægger dine køb med henblik på at returnere 3 vare , handler du i ond tro. Der kommer bonus pater familias ind over. Og derfor ville du tabe stort i eventuel retssag.
Af jng
#307678
Zion skrev: 18. dec 2019, 23:55 Hvis du planlægger dine køb med henblik på at returnere 3 vare , handler du i ond tro. Der kommer bonus pater familias ind over. Og derfor ville du tabe stort i eventuel retssag.
Enig. Hvis det måtte behage mig torsdag hos den tyske supermarkedskæde Lidl at købe 5 hg dansk medisterpølse [produceret på en fabrik i Randers] til en tilbudspris på 10 kr. mod en normalpris på 24,95 kr. og derved opnå en besparelse på 59 %, og jeg senere på tredje- eller fjerdejuledagen bestemmer mig for at tilbagesælge den danske pølse til supermarkedskæden, regner jeg ikke med at få 24,95 kr. tilbage.
Brugeravatar
Af bbplayer
#307688
Zion skrev: 18. dec 2019, 23:55 Hvis du planlægger dine køb med henblik på at returnere 3 vare , handler du i ond tro. Der kommer bonus pater familias ind over. Og derfor ville du tabe stort i eventuel retssag.
Så er det jo godt vi har en forbrugerombudsmand, og vi kan klare den sådan. For tilbuddet er betingelsesløst og det er sælgers opgave at bevise kunder køber med det formål du påpeger, og den er sgu svær. Når sælger ikke har lavet fejl, og har givet det betingelsesløst til kunder.

Så har de ingen sag, og ingen er onde fordi de er bedre til at forstå et tilbud end PR afdelingen i Power, sorry!
Af Martin Sjøstrand
#307691
jng skrev: 19. dec 2019, 00:25
Zion skrev: 18. dec 2019, 23:55 Hvis du planlægger dine køb med henblik på at returnere 3 vare , handler du i ond tro. Der kommer bonus pater familias ind over. Og derfor ville du tabe stort i eventuel retssag.
Enig. Hvis det måtte behage mig torsdag hos den tyske supermarkedskæde Lidl at købe 5 hg dansk medisterpølse [produceret på en fabrik i Randers] til en tilbudspris på 10 kr. mod en normalpris på 24,95 kr. og derved opnå en besparelse på 59 %, og jeg senere på tredje- eller fjerdejuledagen bestemmer mig for at tilbagesælge den danske pølse til supermarkedskæden, regner jeg ikke med at få 24,95 kr. tilbage.
Sikke et dejligt simpelt opsat eksempel. Kan vi ikke smide lidt flere ting ind i ligningen, så som kurspriser og benzinforbrug, sammenholdt med andre butikkers priser og prismatching?
Af AGA
#307852
Så fik Power det endeligt med på forsiden:

Returneres en af de varer, som har udløst rabatten, modregnes den ydede rabat i udbetalingsbeløbet.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7