Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stefdk
#306275
Peter90 skrev: 26. nov 2019, 21:59 Tak for alle svarene, selvom debatten rigtigt nok blev en del afsporet til sidst ;)
Jeg valgte at gå med LG C9, da jeg ikke helt kunne se, at de 2000 ekstra for GZ960 skulle være det værd.
Til gengæld er jeg ret interesseret i at få det professionelt kalibreret nu, for at få den bedste oplevelse muligt. Er der nogen herinde, der kender til nogle der er dygtige til at kalibrere tv, og som kan komme ud og gøre det i hjemmet. Jeg ved det er lidt off topic, men tænkte det var bedre at spørge her, end at starte en ny tråd :)
Der er nogen der hedder tv-kalibrering.dk. Har dog ikke selv nogen erfaring med dem. Men det er umiddelbart dem jeg selv har tænkt mig at bruge til mit C9 hvis det skal kalibreres professionelt, hvis der ikke er andre eller bedre bud.
Brugeravatar
Af Pede8000
#306279
George1 skrev: 26. nov 2019, 23:10
Pede8000 skrev: 26. nov 2019, 21:04 Jeps, sorry.
Forsøger virkelig at styre mig!
Dette er et faktum.
Så du behøver ikke dine
nedladende kommentare.
Jeg undskylder ikke, da det ikke var mig der kom med dum smarte bemærkninger.

Flere bruger har vist skepsis ved denne artikels relevans i år 2013, hvorfor vi gerne vil pointere, at burn-in stadig er en reel risiko på plasma-TV. Vejledningen i denne artikel er stadig aktuelle for alle plasma-TV produceret i år 2012/
Rent volapyk! :D
Brugeravatar
Af Pede8000
#306280
Peter90 skrev: 26. nov 2019, 21:59 Tak for alle svarene, selvom debatten rigtigt nok blev en del afsporet til sidst ;)
Jeg valgte at gå med LG C9, da jeg ikke helt kunne se, at de 2000 ekstra for GZ960 skulle være det værd.
Til gengæld er jeg ret interesseret i at få det professionelt kalibreret nu, for at få den bedste oplevelse muligt. Er der nogen herinde, der kender til nogle der er dygtige til at kalibrere tv, og som kan komme ud og gøre det i hjemmet. Jeg ved det er lidt off topic, men tænkte det var bedre at spørge her, end at starte en ny tråd :)
Tillykke med dit nye TV! Det er bare lækkert!
Jeg fik kalibreret hos dette firma, det er alletiders og yderst professionelt!

https://tv-kalibrering.dk

Dit OLED bør dog have 200-300 driftstimer før kalibrering.
Af DanielPT
#306293
minibuspax skrev: 26. nov 2019, 11:25 Kan man bruge HDMI 2.1 til noget på C9? Eller er det bare en gimmick at de har taget den med? Er det ikke først aktuelt til 8K eller 4K 120Hz?
Nej. eArc!
Af Supergris
#306308
Det er ikke en gimmick, men noget, der er kommet for at blive!
Om, det er nyttigt i dit setup, kommer an på hvilke anordninger, du anvender. Hvis du får nye i fremtiden, kan det også være fordelagtigt...
Senest rettet af Supergris 27. nov 2019, 13:49, rettet i alt 1 gang.
Af Bull
#306309
Peter90 skrev: 26. nov 2019, 21:59 Tak for alle svarene, selvom debatten rigtigt nok blev en del afsporet til sidst ;)
Jeg valgte at gå med LG C9, da jeg ikke helt kunne se, at de 2000 ekstra for GZ960 skulle være det værd.
Til gengæld er jeg ret interesseret i at få det professionelt kalibreret nu, for at få den bedste oplevelse muligt. Er der nogen herinde, der kender til nogle der er dygtige til at kalibrere tv, og som kan komme ud og gøre det i hjemmet. Jeg ved det er lidt off topic, men tænkte det var bedre at spørge her, end at starte en ny tråd :)

Har du evt prøvet Flatpanels kalibrering fra deres test af tvét ??
Af aalb1970
#306312
DanielPT skrev: 27. nov 2019, 09:33
minibuspax skrev: 26. nov 2019, 11:25 Kan man bruge HDMI 2.1 til noget på C9? Eller er det bare en gimmick at de har taget den med? Er det ikke først aktuelt til 8K eller 4K 120Hz?
Nej. eArc!
eARC på C9 understøtter p.t. ikke overførsel af PCM 5.1 og PCM 7.1 lyd, hvilket er en væsentlig begrænsning, hvis man påtænker at slutte en spilkonsol direkte til tv'et. Det bliver først tilføjet i Q1 eller Q2 2020.