Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chessr
#306142
Halløjsa.

Har til min store skræk i dag opdaget mit Oled tv har fået en lodret streg lidt til højre for midten af skærmen.
Nogen som har oplevet det før ? :(

De en forekommer både på tv signal og PS4 og switch.
Den flimrer for det meste.
Vedhæftede filer
IMG_20191125_143856.jpg
IMG_20191125_143856.jpg (1.32 MiB) Vist 5231 gange
Brugeravatar
Af bbplayer
#306143
Eneste options er;

- Prøv panelrens mener nogle
- Har du reklamations retten endnu, så få den leveret ind til forretning du købte det hos.

Der har været andre med samme problem, kan dog ikke huske om de har meldt tilbage om de fik det ordnet.
Af aalb1970
#306144
Enig med bbplayer.

Er reklamationsretten udløbet ville jeg prøve at kontakte LG alligevel, hvis ikke panelrens virker. I særlige tilfælde er de villige til at skifte panelet.
Brugeravatar
Af Pede8000
#306153
Det ser ikke ud som om det er selve panelet der er defekt, men noget bagvedliggende elektronik.
Tag kontakt til LG/ forhandler og beskriv problemet.
Jeg har før set dette problem på både Plasma og LCD skærme, og der blev skiftet noget print og alt var fint igen.

:-)
Senest rettet af Pede8000 25. nov 2019, 17:13, rettet i alt 1 gang.
#306154
moose74 skrev: 25. nov 2019, 17:04 Gik og savlede Ove LG’s OLED i et år og glædede mig til at få et....
Shiiiiiit jeg har ikke fortrudt et sekundet at jeg valgte et Sony XF9005


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad betyder det?
Af Chessr
#306167
Hvad er panel rens ?

Tror ikke det er kabler da det sker på 3 forskellige enheder.

Må lige tjekke op på reklamation om jeg har mulighed for det. Ellers kontakter jeg LG direkte.
Brugeravatar
Af Pede8000
#306171
Chessr skrev: 25. nov 2019, 20:00 Hvad er panel rens ?

Tror ikke det er kabler da det sker på 3 forskellige enheder.

Må lige tjekke op på reklamation om jeg har mulighed for det. Ellers kontakter jeg LG direkte.
Nej, det jeg mener er et kabel inden i tv'et. Prøv at læse mit link og se om ikke det er den fejl der er tale om?!
Af Beckham
#306173
Panel rens er program du kan køre som nogle gange kan redde diverse unoder som skærmen\panelet kan finde på....f.eks. image retention (når logoer eller lignende hænger fast). Dog nok tvivlsomt om det kan redde den her streg, men er da værd at give det et forsøg.
Af Chessr
#306195
Ok nu er mit panel kaput ser det ud til.
Jeg kom hjem fra job. Tændte for det. Lod den stå lidt.
Så slukkede skærmen af sig selv. Nu hvis jeg tænder igen kommer der lige en meget svag meget bred lodret streg :( og så slukker tv'et igen.
Af Chessr
#306196
Nu er den helt sort når jeg tænder.
Det er 2 år og 2 dage siden jeg købte det. Håber ikke de er så strikse hvis det hedder 2 års garanti