Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#305674
I anden forbindelse checkede jeg historikken omkring mit burn-in problem på LG C7 købt juli 2017 og efter et år blev panelet udskiftet som garanti repr. i 2018. Men 1 år efter skiftet er problemet der igen i 2019. Burn in stammer formentlig fra forskellige News kanaler. Det der undrer mig meget er 2 blokke i Burn in feltet som sidder de samme steder og de kan IKKE komme fra News. Er der noget elektronik inde i panelet som eskalerer problemet. Jeg har taget billeder fra de 2 paneler nedenfor
Vedhæftede filer
IMG_4915.JPG
IMG_4915.JPG (1.38 MiB) Vist 904 gange
IMG_0262.JPG
IMG_0262.JPG (1.88 MiB) Vist 904 gange
#305679
Du skal nok forklare lidt mere om dit brugsmønster, og kanaler, spilboks eller andet som du formår at sidde med i flere timer, som kan skabe dette på skærmen.

Jeg vil sige at TV2News kan sikkert gøre det, CNN eller Sky1 News har sikkert også et problem hvis det er over mange timer, der må du måske prøve at se på de kanaler og tekst i bunden.

Udover det, så virker det ikke som din væg kan holde til tv :) Der er store revner under skærmen på øverste billede, det er måske værd at få set på inden du skal have en forsikring ind over det.
#305681
Forbrugsmønster: Normal TV 4-6 timer om dagen, primært TV2 kanaler (News 2-3 timer) og Viasat Golf (10-12 timer ugentligt), meget lidt CNN news(2-4 timer ugtl). Ingen spilleboks. Blue ray 2 timer ugtl. Bruger AppleTV4K til at se film og streaming (4-6 timer ugtl). Kun News kanalerne har et segment i det brede areal, men ikke der hvor de mørke blokke er. Iøvrigt har jeg bemærket at TV2 News skifter mellem sort på hvid og hvid på sort baggrund med få minutters mellemrum, og det er ikke et logo som brænder ind..... LG vil gerne reparere det - men prisen er den samme som et nyt!.
Revnerne på den lyse kommer fra et andet sted og er repareret, og væggen malet koksfarvel for at forbedre TV nydelsen. Iøvrigt erstattede LG TVet et Sony Plasma TV som havde hængt der i 12 år uden burn-in....
#305683
Jeg har en model , C6 , og der er vist stadig lidt striber i bunden som du også, mine er dog mildere mener jeg.

Er ret sikker på mit er fra undertekst på tv, som kanal5 eller afspilning af medie med undertekt. Det er sjældent brugt til nyheder, og før, mener jeg. Men jeg har da også brugt tv2 news et par gange inden skærmen blev flyttet, der var jeg dog ikke inde i at checke skærmen i hoved og r*v for fejl :)

Så måske lider disse paneler af danske undertekst problemer, da vi måske har dem på skærmen længere end vi ser en bjælke på tv2news, især da film/Serier og andet er ofte med tekster, så derfor springer den skygge man ser, nok også op og ned i styrke på det område. Det er min mening om det.

Jeg havde et kanal5 logo :) Det røg så efter et par gange med panelrens kørsel, det synes jeg så ikke striber i bunden er afhjulpet 100% af men gider ikke checke det med rød farve igen.