Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Derekjeter
#305609
Hej,

Jeg købte for et par måneder siden Q90 og er som sådan fint tilfreds. Men jeg oplever til tider, at billedet hakker. Det sker tit i fx fodboldkampe, når billedet skifter fra total-perspektiv til fx nærbillede af en situation på banen. Så hakker det 1-2 sekunder. Der er sker intet, når jeg ser film, spiller eller andet. Hvad sker der??!
Af Derekjeter
#305613
Jeg har et udmærket signal fra Viasat Parabol, så ja. Kan det være en kabel- eller indstillingsfejl? Det kan det vel næsten ikke, når hændelsen er så afgrænset til stort set udelukkende foldboldkampe.
Af Derekjeter
#305625
Nu har jeg lige trawlet den fantastisk grundige anmeldelse igennem (https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1557209492), og det er sikkert mine øjne eller min manglende tekniske forstand der er problemet, men jeg kan simpelthen ikke finde noget sted, hvor der står noget om "settings" og "lavt", eller rettere hvor jeg ændrer den setting til "lav".

Beklager hvis jeg er en teknik-tosse, håber I har tålmodighed til at hjælpe mig :/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#305626
Der er en kæmpe stor tabel midt i anmeldelsen ved “målinger”. Vi har prøvet at gøre den så tydelig, at man ikke overser den :)

Det er Motion Plus du skal ind og justere på.
Af aalb1970
#305629
Tror ikke, at Motion Plus hjælper, hvis der er tale om det berygtede "interlaced microstutter", dvs. hakken ved afspilning af broadcast kanaler i 1080i format.

Hvis muligt, så prøv at ændre opløsning til 720p eller 1080p på din sattelitboks.
Af Derekjeter
#305642
aalb1970 skrev: 19. nov 2019, 09:42 Tror ikke, at Motion Plus hjælper, hvis der er tale om det berygtede "interlaced microstutter", dvs. hakken ved afspilning af broadcast kanaler i 1080i format.

Hvis muligt, så prøv at ændre opløsning til 720p eller 1080p på din sattelitboks.
Boksen er indstillet til 2160p 60hz, er det forkert?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#305643
Den vil i så fald konvertere alt indhold til progressiv og opskalere det til 4K, men den konvertering skal jo ske et eller andet sted uanset hvad. Det kunne dog godt være i boksens konvertering problemet ligger i så fald.