Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrikknudsen
#2549
Jeg skal købe et fladskærms tv og har kigget på to philips LCD skærme, 32PF9966 og et 32PF9967D det sidst nævnte har DVB-T tuner. Da jeg har viasat via parabol, er det så nogen fordel at have DVB-T tuner indbygget???
Jeg regner måske med at få kabeltv indlagt indenfor det næste års tid, har den digitale DVB-T tuner nogen fordel der???

Har jeg forstået det rigtigt hvis jeg skal modtage digitalt tv på parabol skal tuneren hedde DVB-S og ved kabeltv DVB-C og kan det fås indbygget i en fladskærm???

Håber at nogen kan hjælpe mig...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2556
Til parabol og kabel-Tv vil du ikke have fordel af den integrerede tuner. Den er kun en fordel til jordbaseredesignaler - altså antennesignaler.

Hvis du bliver i tvivl senere hen, så kan du altid slå det op her: http://www.flatpanels.dk/tv.php#13

Der er ingen integrerede DVB-S tunere, som indtil videre levere det du skal bruge så vidt jeg husker. Loewe har deres Individual serie, hvor du kan få en DVB-C tuner integreret, som også har CI slot. Det vil betyde, at du kan se de samme kanaler, som du kan se på TDCs selector. Nogle af dem endda helt gratis.

Men ellers er der ikke så meget at gøre end at købe en separat boks når den tid kommer eller at vente lidt endnu på de nyere modeller.