Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320984
Det ender med at løsningen for mig bliver at købe en HDMI splitter med indbygget skalering og en dedikeret lyd udgang hvor billed signalet bliver erstattet af er sort billede men i HD i stedet for 4K/UHD. Har fundet er par bud som kan realiseres for omkring en 14-1600 afhængig af hvad præcist man vil have af udgange etc.
Hvis nogen er interesseret så søg efter flg:
FeinTech VSW04202 HDMI 2.0 Switch 4x1 HD Audio Extractor 7.1 ARC 4K 60Hz HDR CEC
Findes på Amazon Tyskland og det er et Tysk firma som har et godt website og er super hjælpsomme når man ringer og tuder i telefonen.
Tror ikke på at jeg er den eneste som står med 4K source komponenter og et blandet setup af HD og 4K/UHD enheder til at gengive/behandle dem.
Nu er denne løsning I alle fald givet videre.
#322413
Hej alle sammen,

Hvis alt går efter planen, så modtager jeg en PS5 i morgen, og jeg er nysgerrig på hvilke indstillinger der er bedst til gaming?
Skal jeg bruge de samme indstillinger som jeg har på mit Apple TV 4K (som står i starten af denne tråd) eller bør jeg tweake på den ene eller anden måde?
Kan I ydermere fortælle mig hvilke HDMI porte jeg bør bruge til hhv. Apple TV og PS5? Mener at jeg læste et sted at TV'et kun har 2 HDMI 2.0 porte - dem bør jeg vel prioritere til disse 2 devices?
Pf tak!
#322442
Torben Rasmussen skrev: 18. nov 2020, 11:01 Du bør sætte TV'et i spilprofilen for at få input-lag ned og ja, du bør bruge HDMI 2.0 til konsollen.
Tak for hurtigt svar!
Kan du bekræfte at det er HDMI 1 & 2 som er 2.0 portene?
Angående spil-profilen: skal jeg lade den være urørt, eller vil det give et bedre resultat og pille ved MPEG artefact reduction osv.?
#322750
Jeg har et yderligere spørgsmål som går på hvordan man bedst får TV'et til at outputte den bedste surround sound.
Jeg har en Atmos LG SPK8 soundbar (og tilhørende baghøjttalere LG SL8Y).
Apple TV 4K er sat til denne soundbar og soundbar er koblet til HDMI 2. Derved får jeg Atmos lyd på de film jeg ser på Apple TV.
Men hvordan udnytter jeg bedst Atmos-anlægget til PS5? Den er kun koblet til TV'et. Så hvilken lyd-indstilling skal jeg sætte TV'et til? Skal det være Multichannel eller Multichannel (bypass)?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36