Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#303638
Hejsa. Jeg oplever nogle gange, at lyden helt forsvinder på mit POS9002 når jeg skal streame gennem min Chromecast Ultra. Jeg har prøvet alt, men det eneste der virker, er at geninstallere tv'et, så er der lyd på igen. Lige indtil problemet opstår igen, og så er det forfra med geninstallation. Det er ret irriterende.
Nogle der har oplevet samme problem?
#304901
Kan man "disable" HDR? Jeg synes overhovedet ikke det virker på dette tv.
I går så vi "The King" på Netflix og i en del scener i filmen, er det så mørkt at man kun lige kan skimte konturen af ansigterne. Det samme oplever vi i andre film og serie på Netflix.
Jeg lagde mærke til at hvis der kom en lysere scener efter en mørk, så gik der nogle få sekunder, så skruede tv'et væsentligt op for lysstyrken, det virker helt forkert.

Jeg har tv'et indstillet med anbefalingerne fra anmeldelsen her på siden.
#304904
En meget lys stue? Jeg har indtil nu aldrig oplevet min som værende for mørk.

Vær opmærksom på at når du indstillet TV'et så er det for en specifik indgang. Dvs, du skal taste indstillingerne ind for hvert input dit TV har.

Alternativt kan du bare skrue op for lysstyrken eller aktivere TV'ets lyssensor.
#304906
Nej, meget mørk stue. Bruger du Netflix? Det er det eneste sted jeg har problemet, men også min eneste HDR-kilde.

Det er gjort, ellers er det ikke til at holde ud at kigge på. ☺

Jeg har skruet op fra det anbefalede til 70 og det virker som om tv'et ignorere det, når det er HDR signal.
#304907
Jeg har ikke netflix lige nu, men havde det sidste år. Der var ingen problemer med punisher i HDR som ellers er ret mørk.

Indbygget netflix app? Har du mulighed for at teste med en ekstern box? Jeg ved ikke om netflix kan castes fra din telefon, men ellers var det en mulighed.

Og umiddelbart kan jeg kun slå HDR fra når jeg bruger Kodi, men har ligesom ikke haft behov for det...
#304909
Hvis jeg caster fra min telefon, så starter den bare Netflix app'en på TV'et, så den vej går den ikke, men jeg har en PS4 Pro, som jeg kan prøve fra. Den har godt nok også HDR, men her kan jeg disable HDR på HDMI-indgangen mener jeg, så det må prøves.

Jeg prøvede lige at skrive til Netflix's Chat og det er et kendt problem. Man har ingen mulighed for at disable HDR på Netflix, men hans forslag var at sætte streaming kvaliteten til medium, så vises det i 1080p uden HDR. Så skrev jeg til ham at en bedre løsning så ville være at downgrade mit abonnement til standard og spare 30 kr i måneden, så det er gjort nu, så må vi se om vi kan leve uden 4K :-)
#304918
ThomasT1976 skrev:Hvis jeg caster fra min telefon, så starter den bare Netflix app'en på TV'et, så den vej går den ikke, men jeg har en PS4 Pro, som jeg kan prøve fra. Den har godt nok også HDR, men her kan jeg disable HDR på HDMI-indgangen mener jeg, så det må prøves.

Jeg prøvede lige at skrive til Netflix's Chat og det er et kendt problem. Man har ingen mulighed for at disable HDR på Netflix, men hans forslag var at sætte streaming kvaliteten til medium, så vises det i 1080p uden HDR. Så skrev jeg til ham at en bedre løsning så ville være at downgrade mit abonnement til standard og spare 30 kr i måneden, så det er gjort nu, så må vi se om vi kan leve uden 4K :-)
Prøv at lade HDR være. Så kan du se om der er forskel og om det er den indbyggede app der driller.

He he, god alternativ løsning ;)
#310147
Er det noen som har problemer med burn-in på denne tv`en?
Jeg er litt usikker på om renseprogrammet overhodet virker.
Jeg trodde 9002 kjørte et renseprogram etter det var slået av?
Jeg har også kjørt programmet via "settings", men jeg kan ikke se noen forskjell.
Finnes det evt en anden måte at bli kvitt burn-in?

Så vet jeg ikke om det er burn-in eller retention.
Det kan man vel også diskutere, men hva vet jeg? :)
#310154
Ingen innbrenning/retention på 873 som vi har. Den er litt over ett år gammel nå, kjøpt i november 2018.

Noen ganger når tv har stått lenge på spør den om den skal slå seg av, gjør den dette selv om det ikke virker som renseprogrammet kjører? Må innrømme jeg aldri har sett at den kjører panelrens, bare gått ut i fra dette skjer automatisk.

Den spurte om å laste ned og installere oppdatering for noen dager siden men passet ikke da og jeg har egentlig glemt det. Har du lastet ned oppdatering i det siste?
#310163
Min TV er vel 3 år nå.

Siste oppdatering er datert 15.nov i fjor.
TPM171E_R.107.001.101.002

For meg er det umulig å si om skjermrens kjører eller ikke.
Jeg mistenker nesten at det ikke gjør det i og med at jeg kan ikke huske å ha sett retention før siste oppdatering. Men jeg kan jo ta feil.
#317078
Der er en ny opdate :
Software til firmwareopgradering
version:107.001.132.000, zip fil , 1.2 GB, offentliggj. 29. juni 2020

Den indholder :
Software history Android O
Philips 2K19 9104 range
Philips 2K18 73x3/7503/7803/8303/8503/8x3/9x3 ranges
Philips 2K17 6412/6482/7002/7502/8102/8602/9002 ranges
TPM171E _ 107.001.132.000 – Date: 2020/06/29
- Android Oreo 8.0.0 based software
- Improvements for Ambilight Hue
- Improvements for WiFi connection issue
- Improvements for system stability
- Improvements for TV shop mode
- Improvements for Bluetooth RC firmware upgrade
- Improvements for EPG performance
- Fix for ARD massive stuttering
- Fix for deformed image content during KODI/VLC playback
- Fix for stretched picture content during USB/DLNA playback
#318990
Jeg har nå fått litt retention jeg gjerne vil ha vasket vekk.
Jeg har prøvd å få gjort dette i "Bilde" menyen, men når jeg velger skjermrens så skjer det absolut ingenting.
Har Philips med vilje deaktivert denne funksjonen?
#319254
Hej
Har haft mit Philips 9002 siden det kom på markedet og har generelt været tilfreds med det.
Dog har jeg efter den sidste (eller måske versionen tidligere) firmware update rendt ind i problemer som driver mig til vanvid. Så hvis nogen har en ide til en løsning eller work around så er jeg meget interesseret i en løsning.
Problemet er som følger: Har et ganske stort setup men lige præcist det her problem kan koges ned til to elementer.
Som Processor har jeg Classé's SSP-800. Nej den har ikke Atmos og DTS-X men har alle de "gamle" HD lyd formater. Indtil jeg finder noget som kan følge med lydmæssigt har jeg tænkt mig at holde fast i den eller mindst vente et par generationer endnu.
Så tilbage til problemet. Mit TV er koblet til min Classe SSP via ARC fra en af de tilgængelige HDMI udgange. Problemer er at hvis jeg tænder for mit TV og for min SSP og forsøger at se noget som helst på TV'et så for jeg ingen lyd ud. Dette gælder uanset om det er et antenne signal eller f.eks min eksterne Apple TV. SSP'en kan ikke synke uanset om TV'et står til stereo eller multi kanal setup under Anvanced HDMI output.
Men nu kommer det sjove, hvis jeg tænder for min OPPO Bluray afspiller og smider en Bluray i og spiller 30 sekunder i et HD audio format (Dolby eller DTS) så kan jeg derefter vælge TV indgang på min SSP og SHAZAM!! eller hvad man nu siger, så har jeg fuld lyd. Alle kanaler og i både stereo eller HD Audio format.
Har selvfølgelig prøvet at bytte kabler og re-kode indgangene men uden held.
Det hele virkede i gamle dage - det vil sige før den sidste eller næst sidste firmware.
Så er der nogen der har en god ide? En work around er også en helt acceptabelt løsning.
Har f.eks. tænkt på en af de HMDI lyd strippere som piller lyd signalet ud fra video signalet men de fleste eller rettere alle som jeg kender til sender ikke HD audio ud men kun et komprimeret signal. Jo min Processor er ikke sidste skrig længere men det var den da jeg købte den så vil gerne få maksimalt ud af den inden den sælges eller bruges til at lave lyd i køkkenet i stedet for..
På forhånd tak for gode ideer..
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36