Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gobo
#2394
Hej alle brugere på Flatpanels

Jeg står i den situation at jeg har besluttet mig for at købe et nyt fjernsyn. Problemet er bare at jeg ikke har særlig meget forstand på sådan noget elektronik. Derfor faldt jeg over denne side hvor jeg ivrigt har læst de forskellige tråde og også er blevet en del klogere. Jeg kan læse at der er en del kompetente mennesker på dette site og derfor vil jeg gerne bede om jeres råd. Jeg har planer om at bruge 20.000 kr. plus/minus lidt til hver side.... Først blev jeg hooked på Alfaview 37" deluxe LCD, men så læste jeg at i er meget begejsret for Samsung LE40M61B. Er der andre modeller jeg skal overveje? Jeg skal bruge det til at se film og fodboldkampe og film fra computeren også, og så skal det helt klart være sort. Jeg håber at i vil hjælpe en stakkels fyr fanget i en jungle af fladskærmsTV.

Venlig hilsen
Gobo

P.S Det er sgu et fedt site du har stablet på benene Rasmus ;)
Af HenningS
#2401
Hejsa

Et godt bud er også : Philips 37 PF 9830
Det kan fåes til ca 24k hvis du vil hente det i tyskland dvs lige 5 km syd for Padborg

http://www.digital4all.dk/shop/default.asp?SetLng=26

Prisen som er oplyst er med dansk moms, men kan som sagt ved afhentning købes med tysk moms ( 16% ) pris x 0.928 =..

Det er ihvertfald et lækkert TV

Henning
Af Athanasius
#2405
Ja det er en frygtelig jungle med de fladskærme. Jeg vil dog umiddelbart foreslå en lidt anden strategi! De nuværende fladskærme især LCD om det er "Hi-end" eller hvad det er, lider af mange mangle såsom dårlig farvegengivelse for høj responstid (skygger) desuden udvikler backlight systemerne så meget varme at der ofte sidder en lille blæser og summer hvilket kan irritere mange. PDP lider af burnin' selv de nye! og overeksponering.
Man kunne vælge at investere i en billigere skærm f.eks lavopløsligt plasma eller 'lille' 32" LCD. Så har man en skærm der kan overleve de næste par år mens udviklingen bare raser derudaf.

Kort sagt de skærme man køber idag vil være forældede om en 3-4 år hvor markedet og udviklingen nok lægger sig en smule.

Det er bare en ide' jeg har. Skal selv til at have nyt TV og er ikke på det fjerneste tilfreds med kvaliteten af de nuværende. Min kæreste forlanger det skal være flat så jeg ender nok med en 32"Samsung LCD til rimelige penge og sætter mine ambitioner om en hjemmebiograf på hold!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2409
Samsungs M61 serie giver nogle ret gode farver og deres 32" model kan fås helt ned til under 15.000 kr. efterhånden. Så er du i hvert fald godt kørende lidt endnu.
Af Gobo
#2410
Hey igen

Tusind tak for svarende.... jeg har også overvejet bare at købe et stille og roligt fjernsyn til at starte med og så købe et rigtig godt et lidt senere. Så hvis jeg nu står med valget mellem Alfaview 37" deluxe eller Samsung 32" M61 hvad ville i så vælge?

Venlig hilsen Gobo
Af Athanasius
#2411
jow ... hmm har hørt meget dårligt om alfaview desuden bryder jeg mig overhovedet ikke om deres sælgere der selvom de kun står med eet mærke tv i butikken ikke aner hvad det kan og ikke vil lade en prøve med et datasignal eller andre film!

Dette er måske også værd at overeveje:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter ... tm?id=7637

Super smart med dets aftagelige højtalere og så er prisen tilsyneladene meget rimelig.
Af kirneh
#2415
Jeg har købt et alfaview 37". Jeg har dog ikke fået det endnu, men det kommer for håbentligt i næste uge.

Jeg valgfte alfaviewen da jeg syntes det er et udemærket tv. Jeg syntes billedet er flot, og designet er helt i top. Klart det flotteste på markedet syntes jeg. Specielt er jeg glad for at der ikke er højtalere på rv'et, da jeg alligevel bruger mine suround højtalere.

Og så er det rimelig billigt. 32" for 10k eller 37" for 15k.

Så jeg har købt 37". Så om 3-4 år ryger den i soveværelset og så kan jeg købe en af de nye virkelig fede skærme der så er kommet frem.