Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#2192
Hej

I min søgen efter et LCD TV er jeg stødt på dette Sony TV, som har indbygget DVB-turner. Synes at TV'et er utrolig lækkert mht design, men kender ikke så meget til kvaliteten af Sony's paneler samt teknologi mht LCD skærme.

http://www.easyshopping.dk/default.asp? ... &catid=250

Jeg havde egentlig tænkt at ville købe dette Samsung, kvalitet samt design taler vel nærmest for sig selv.(pris vinder....osv)

http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=172705

Hvilket TV er egentlig bedst. Har læste meget omkring Samsung Tv'et
men hvad med Sony og ikke mindst nogen som kan fortælle lidt mht Sony's kvalitet..??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2236
Sony KDL-V32A11 er tilsvarende til KDL-V32A10 på mange punkter, og det har jeg set utallige gange.

Begge skærme du nævner er baseret på Samsungs S-PVA paneler, som er den nye generation, som vi får se meget mere til i det kommende år.

I en direkte sammenligning synes jeg det er svært at udråbe en vinder. Jeg er ret sikker på, at Sonys WEGA Engine klarer billedbehandlingen lidt bedre end Samsungs DNIe i flere tilfælde, men om det er afgørende er svært at sige.
På mange punkter minder de to Tv også lidt om hinanden.

Derfor synes jeg hellere du skal prøve at få set dem begge i en butik og evt. gå efter den som du er mest lun på generelt set. Design er jo også meget individuelt, men jeg synes nu bedst om Sony'ens.

Har du for resten en stueantenne til brug af den indbyggede DVB-T tuner?
Af Bo
#2247
Sony's design og finish synes jeg er langt bedre end de Samsung jeg har set, så jeg er glad for at du mener at Sony faktisk er bedre end Samsung mht teknik og billede..:-)

Ok måske jeg har været uheldig med de Samsung jeg har set, men op til flere gang har jeg bemærket, at de har haft problemer med kvaliteten af plasten,og det især på fronten. Det drejer sig især omkring modellerne LE-32M61B og LE40M61B. Andre som har bemærket det sammen som mig..??

Om det bliver KDL-V32A11 eller KDL-V32A10 er jeg endnu ikke blevet enig med mig selv om. Der er ca en tusse at spare på 10'en. Da dennne model ikke har indbygget DVB-tuner.
Er 10'en og 11'en identiske på nær DVB-turner..??

Jeg er godt klar over at de eneste som reelt har brug for DVB turner, er dem som i dag modtager tv signalet fra en stueantenne. Men på den anden side, så er det vel lækkert at tv har DVB-turner indbygget, til evt senere brug. Min bolig situation er pt, at jeg ikke ved hvor jeg bor om ca 1-2 år, som om jeg har stueantenne /kabel-tv vides ikke.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2268
Det drejer sig især omkring modellerne LE-32M61B og LE40M61B. Andre som har bemærket det sammen som mig..??
Hvordan problemer? Jeg har efterhånden set dem ret mange gange, men jeg har ikke lige registreret noget specielt. Der er derimod den lidt glatte overfalde, som jeg synes kan give lidt for meget genskær ind i mellem.
Er 10'en og 11'en identiske på nær DVB-turner..??
Jeg kan ikke lige huske andre forskelle, men er det ikke KLV-V32A10 du også kigger på?
Af Bo
#2462
Rasmus Larsen skrev:
Det drejer sig især omkring modellerne LE-32M61B og LE40M61B. Andre som har bemærket det sammen som mig..??
Hvordan problemer? Jeg har efterhånden set dem ret mange gange, men jeg har ikke lige registreret noget specielt. Der er derimod den lidt glatte overfalde, som jeg synes kan give lidt for meget genskær ind i mellem.
Er 10'en og 11'en identiske på nær DVB-turner..??
Jeg kan ikke lige huske andre forskelle, men er det ikke KLV-V32A10 du også kigger på?
Nu ved jeg ikke hvor meget du har forstand på plast, herunder fremstilling og støbning af plastmaterialer, men de Samsung Tv jeg har set bla. hos Expert "Fields" bare tydelig præg af, at plastmaterialet har været udsat for unødige "spændinger"( kræver dog lidt mere forklaring). Om det er sket under indløbet, for lille størknetid osv, skal jeg ikke være klog på. Men det viser sig som om at overfladen er meget ujævn.

Dem som har set Samung TV( mærkelig nok kun LE-32M61B og LE40M61B modellerne) på Fields kan nok nikke genkendende til det.

Jeg lagde i hvert fald mærke til at der udsædvanlige mange " fedt finger" på fronten af Tv'et, netop hvor de har små ujævnheder fremkommer, så mange folk har nok været henne og mærke til ujævnhederne.

Og tilbage til valget mht Sony eller Samsung så må jeg indrømme, at billedet på Samsung efter min mening er lige en tand bedre end på Sony's

Så valget falder højest sandsynligvis på Samsung, såfrem at de har fået styr på plastkvaliteten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2469
Snakker vi om stres i selve rammen af skærmen? Jeg har ikke bemærket nogen form for ujævnhed på de modeller jeg har set i Kbh.

Stres skabes vel typisk hvis emnet nedkøles for hurtigt eller hvis der er forskelle i densiteten af den hærdede plastic. Det kan jo tænkes at de har været uheldige i Fields og fået et par mandags- eller demomodeller?
Af Bo
#2543
Ja nu er jeg ikke den helt store "plastiktosse", men ujævnhederne har højest sandsynligt skyldes for høje spændinger ved sprøjtning af rammen.

Ujævnhederne ses kun hvor rammen er blank (Fronten).

Det som undre mig er, at både 32" og 40" havde de sammmen fejl og det er vel lidt nærkeligt at Expert i Fields har 2 stk som har samme fejl.

Synes det er meget uprof at EISA vinderen er behæftet med så tydelige fejl, men alle kan jo begår fejl.