Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mr_Mo
#2174
Hej

Hvilken TV, vil I anbefale til ca. 16.000 kr?
Den skal være HD-Ready, 37" og selvfølgelig have en meget god billede. Håber I kan hjælpe mig. :)

Tak på forhånd.
Af AndreasThomsen
#2178
Personligt havde jeg købt et Samsung LE32M61 til de penge, men det er jo kun 32"...

Kender ikke nogen 37" som skulle være uber...men mener Phillips har lavet en god skærm i den størrelse.
Af Mr_Mo
#2181
Ok.

Hvad med Samsung LE-40R51B
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158206

Er den værdt at kigge på? Jeg har før haft en LG RZ-37" LZ55, og den havde problemer med at modtage antennesignalet, det var støj på mange kanaler og kvaliteten var for dårligt. Med en antenne forstærker forsvandt det meste af støjen, men kvaliteten var ikke så særlig godt sammenlignet med den gamle Sony-CRT vi havde (Uden antenne forstærker havde den ikke en problem med et eneste kanal). PC og DVD kvaliteten var udmærket.

Hvordan er det med Samsungen og analogt antennesignal?

Edit: Ved godt at samsungen koster mere, men hvis man kan få et godt skærm til 18,5K som er værdt pengene, så kan man vel godt betale lidt mere.

PS. det skal minimum være 37" og maks. være 40".
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2182
Samsungs R51 serie gengiver analoge signaler forholdsvis godt, uden at være meget imponerende. Jeg synes dog personligt de gør det bedre end flere af LGs apparater, så det kan da blive en faktor for dit valg.

Philips topmodel i 37 tommer bliver desværre lidt for meget for budgettet: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=156448

Men jeg synes absolut ikke LE-40R51B er et dårligt bud til prisen. Jeg vil dog anbefale dig at tage ud og kigge lidt på den før du tager den endelige beslutning. Det hænger efterhånden en del steder, herunder Hifiklubben, Electric City, Ekspert m.fl.
Af Mr_Mo
#2183
Ja, den philips koster desværre lidt for meget. Men vil den kunne vise et godt billede på analogt antennesignal? Og vil den høje opløsning ikke have en negativ virkning på 720p medier?

Jeg har kigget på LE-40R51B i El-Giganten og den så godt ud. Men der var desværre ikke mulighed for at teste den på analogt antennesignal.

Men jeg kan godt se, at hvis man skal have noget der holder, så skal man måske investere lidt mere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2187
Nej en opløsning på 1920x1080 kan sagtens vise et 720p signal bedre end en 1280x720 skærm. Skalering har en vis rolle i sådanne situationer, men 9830 serien klarer det generelt ret godt.

Jeg synes Philips 9830 skærmene leverer et rigtig fint analog signal. Der er lidt fnidder i Pixel Plus systemet, men fra en afstand ser det fornuftigt ud. Billedet som helhed skal dog indstilles en del så man ikke får denne alt for mættede farvesammensætning. Hvis de faktorer er i orden, så er Tv'et virkelig lækkert på rigtig mange punkter.