Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krede
#2121
Hejsa!
En ven og jeg skal have et nyt LCD-TV til vores nye lejlighed, men er lidt i tvivl om hvilket vi skal vælge..

Vi har kigget på dette TV i et par uger.. Det har vundet EISA-prisen for bedste LCD-TV 2005-2006, godt nok 40" udgaven, men går ud fra det er samme indmad der sidder i dem!

Samsung LE32M61B: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=172705

Det lyder som et spændende TV, specielt når man tænker på at den er prisvindende, men også på grund af de mini reviews jeg har læst på dette forum.

Men min ven er mest frisk på at få et 40" TV, det er selvfølgelig også mere nice at få de ekstra tommer, men det skal man satme også betale for :(

Samsung LE-40M51B: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=158311

Er det virkelig det værd? Altså at give 5000 mere for et 40" TV, med et ældre panel? Hvor stor forskel er det på billedkvaliteten de to TV i mellem? Vil helst ikke give mere end 15000,- for et nyt TV, men hvis I mener at det er penge givet godt ud, så skal man da helt klart overveje det endnu en gang =)

TV'et skal bruges til TV gennem KabelTV og selector, samt DVD gennem en Kiss afspiller.

Mvh Christian
Af AndreasThomsen
#2122
Jeg så skørmene overfor hinanden med samme kanal kørende i hifi klubben i kolding. Der må jeg sige at jeg sagtens kunne se forskel på billedet, og er det er noget bedre på M61. Farverne er mere seperate og flyder ikke så meget sammen, samtidig med at man godt kan se at sort-forholdet er bedre.

Om det er det værd at give mere og får et ringere panel, men i større størrelse er svært at sige synes jeg. Jeg ville nok købe 32" M61. Men det er vel lidt en personlig vurdering ? Jeg sidder nu med et 32" LG i huset, og frygtede at de 32" ville virke lille på værelset. Men det virker rimelig stort syns jeg. Så hvis det er fordi du synes de 32" virker lille når du ser det i en butik, så er det fordi rummet er så stort osv.
Af Krede
#2151
Mange tak! Det var netop sådan et svar jeg håbede på =)