Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BimBam
#2083
Hejsa

Jeg er ny her i forummet, men glæder mig til at drage nytte af al den lækre info man får herinde.

Men til sagen, jeg overvejer at købe et LE-32M61B, som jeg har kigget på i lang tid og har bl.a. set det hos Hi-Fi Klubben.

Efter at have læst en masse tråde, ser det ud til at de fleste er meget begejstrede for dette LCD. Men efter at have set det et par gange hos Hi-Fi Klubben, virker det som om billedet er ret mørkt (Vist med en DVD-film).

Nu har jeg ikke voldsomt meget kendskab til fladskærme, men er det normalt?

Mvh.
Kim
Af BimBam
#2085
Tak for hjælpen.

Er der evt. nogen der ved hvordan billedkvaliteten er i forhold til et Philips 32PW9525 CRT fjernsyn?

Det er nemlig det jeg har nu, som jeg så vil skilde mig af med til fordel for Samsung's LCD.
Af Rtorp
#2096
Jeg ved ikke hvordan det Philips er du henviser til, kan kun bidrag med mit meget foreløbige bidrag om samsungen.

Jeg modtog i går mit LE-32M61B. Shit hvor det spiller :D . Jeg er umiddelbart rigtig godt tilfreds med billed og design. Jeg har TDC-kabelTV. De eneste steder hvor jeg ikke synes det står skarpt, er hvis man kigger nærmere på underteksterne og da jeg så lidt bold fra Viasatsport. Men her er signalet heller ikke altid godt. Men jeg kan jo så bare tilslutte min selector, så spiller det igen. :) Jeg sad kun og pillede ved opsætningen, programmer osv. 1 times tid, så jeg har endnu ikke det store kendskab. Men det lever umiddelbart helt op til mine forventninger. Og ikke at forglemme, tilslutning af PC (JPEG, internet osv) stod bare skarpt. Nå jeg skal have leget lidt med det i aften, hvis jeg ikke skal være med til al for mange juleforberedelser ;)

Lige nu har jeg 2 ting jeg skal finde ud af. Kan man slukke eller skrue ned for det blå lys der er tændt under skærmen, når tv'et er slukket. Og så skal jeg finde ud af hvilket vægbeslag man skal bruge. Har læst noget om at samsungs egne ikke passer helt.
Af BimBam
#2209
Tak for kommentaren.

Jeg kommer tættere og tættere på en beslutning om at det skal være det fjernsyn jeg skal have. Fik også lige presset min mor til at købe det. Så kan jeg jo lige teste inden jeg selv køber et :p
Af Rtorp
#2420
BimBam skrev: Jeg kommer tættere og tættere på en beslutning om at det skal være det fjernsyn jeg skal have. Fik også lige presset min mor til at købe det. Så kan jeg jo lige teste inden jeg selv køber et :p
Hvilket vægbeslag har I købt ?
Af BimBam
#2527
Nu ved jeg ikke præcis hvilket vægbeslag det er, da jeg ikke har set det endnu. Men vi købte både fjerner og vægbeslag i HiFi Klubben, hvor vi gav 1.000,- kr. for beslaget. Et beslag hvor man kan justere fjernsynet op og ned, men ikke til siderne.

Var det svar nok?