Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
#172735
klinge skrev:Jeg har ikke danske tekster på Nat Geo Wild HD. Kan det måske løses ved at hacke nordisk UI på? Jeg kan ikke vælge Danmark under lande indstillingen.
sålænge du ser dansk ved underteksterne, selvom de ikke kommer på, så hjælper det nok ikke.
Af klinge
#172776
lgowner skrev:
klinge skrev:Jeg har ikke danske tekster på Nat Geo Wild HD. Kan det måske løses ved at hacke nordisk UI på? Jeg kan ikke vælge Danmark under lande indstillingen.
sålænge du ser dansk ved underteksterne, selvom de ikke kommer på, så hjælper det nok ikke.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvor kan jeg "se dansk" ved underteksterne? Jeg kan ikke se undertekster som jeg skriver og jeg kan ikke vælge land = Danmark i menuen?

-Morten
Af lgowner
#172780
klinge skrev:Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvor kan jeg "se dansk" ved underteksterne? Jeg kan ikke se undertekster som jeg skriver og jeg kan ikke vælge land = Danmark i menuen?

-Morten
du har et menu punkt på "Qmenu" knappen som hedder Subtitles/Undertekster afhængig af sprog du har konfigureret.

du kan under options vælge Language "DANSK" og her kan du også vælge DANSK som undertekst, findes disse slet ikke, så har du et Øslasiatisk tv som slet ikke burde virke i europa, og det er nok ikke tilfældet. især hvis det er fra Belgien eller redcoon.

du ser KUN "Dansk" i Qmenu, når kanalen udsender undertekster, så dette skal du selvfølgelig bekræfte du ser på TV2 kanalen før du skriver de ikke er på, for så er problemet jo et andet end tv hvis tv2 ikke har valgmenu undertekster som hedder DANSK :)
Af evilguy
#172782
lgowner skrev: den har dog ikke samme kanal liste i søgning, og ikke samme danske dvbc liste over frekvenser.
Seriøst? Jeg har da aldrig haft problemer med kanallisteterne, når der nruges DVB-C på YouSee/Stofa. Selvom det er en "EU-model", så plejer LG modellerne at ligge kanalerne ind i TV-udbydernes rækkefølge, hvis man har valgt Tyskland eller Polen. Boxer er en helt anden sag.
Af klinge
#172813
lgowner skrev: du har et menu punkt på "Qmenu" knappen som hedder Subtitles/Undertekster afhængig af sprog du har konfigureret.

du kan under options vælge Language "DANSK" og her kan du også vælge DANSK som undertekst, findes disse slet ikke, så har du et Øslasiatisk tv som slet ikke burde virke i europa, og det er nok ikke tilfældet. især hvis det er fra Belgien eller redcoon.

du ser KUN "Dansk" i Qmenu, når kanalen udsender undertekster, så dette skal du selvfølgelig bekræfte du ser på TV2 kanalen før du skriver de ikke er på, for så er problemet jo et andet end tv hvis tv2 ikke har valgmenu undertekster som hedder DANSK :)
Super så kom der danske undertekster på... så forstår jeg måske endnu mindre hvad NordicUI vil give mig ekstra (hvis det ikke allerede er enabled)

Måske det er et spørgsmål om forskellige apps.

-Morten
Af lgowner
#172825
klinge skrev:Super så kom der danske undertekster på... så forstår jeg måske endnu mindre hvad NordicUI vil give mig ekstra (hvis det ikke allerede er enabled)

Måske det er et spørgsmål om forskellige apps.
perfekt!
og nordicui giver ikke så meget ekstra hvis du kan undvære. jeg kører pt selv med Tyskland som land, da det aktiverer HbbTV funktionen som giver lidt ekstra når kanalerne understøtter det, som DR er begyndt med. så nordicUI har sine fordele og ulemper endnu. (HbbTV er ikke aktiveret på 2011 modellerne endnu)