Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#1601
Hejsa

Jeg har haft en ny Alfaview 37" fra den nyeste sending. Mit problem er imidlertid, at jeg ikke kan justere på rød/grøn. Denne funktion hedder 'Tint' og er også i manualen. Mit problem er bare, at funktionen er gråtonet. I manualen står der, at 'Tint' kan justeres, hvis input signalet er ntsc. Jeg har haft snakket med Alfaview og de siger også, at sådan er denne lcd. Er der nogen, der har erfaringer med alfaview?

Jeg synes nu ellers, at billede står rigtig godt og skarpt på dette fjernsyn, men en gang imellem er personers ansigter grønlige i huden med almindelig antenne signal. Og det kan jeg ikke leve med.

Hvis såfremt det passer, at man kun kan justere det med ntsc input. Så burde man vel ikke sælge et sådan fjernsyn på det europæiske marked, eller er det meget normalt.

Lige nu overvejer jeg, at få pengene tilbage og så gå efter Samsungs nye LE-40M61B, som har fået go' kritik af mange.

Mvh

Lennart
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1625
Velkommen til forummet lennart.

Det lyder lidt underligt, at du ikke kan få indstillet på det blot fordi du kører PAL, men Alfaview burde jo vide om det kan omgås.

Min erfaring er dog, at man ikke kan få indstillet apparater korrekt uden at have adgang til RGB værdierne og hvis du således kun får låst op for tint, så tror jeg ikke du kan justere det grønne skærm helt væk uden at gå på kompromis et andet sted.
Lige nu overvejer jeg, at få pengene tilbage og så gå efter Samsungs nye LE-40M61B, som har fået go' kritik af mange.
Det lyder fornuftigt at skifte til det Tv, hvis du belsutter dig for at levere Alfaview Tv'et tilbage. Lige i øjeblikket ligger det i toppen for LCD skærme.
Senest rettet af Rasmus Larsen 7. dec 2005, 16:04, rettet i alt 1 gang.
Af lennart
#1633
Der kom ingen løsning fra Alfaview og de mener heller ikke, at det kunne betegnes som en fejl med justeringen af rød/grøn. Så nu har jeg bestemt mig for, at få pengene tilbage.

Jeg har bestilt det nye Samsung, så nu håber jeg bare, at det lever op til alle de gode ting folk har skrevet om det. Jeg har bestilt den igennem http://www.laptops.dk, så nu må jeg bare vente tålmodigt :(

Mvh

Lennart
Af lennart
#1698
Jeg har fået af vide, at de skulle have det i løbet af 5 dage, så en uges tid går der vel inden jeg har...håber jeg :)
Af kirneh
#1702
Ser også rigtig lækkert ud det samsung. Men det er jo også en lidt anden pris :)

Hvad har du måtte slippe ? 23k ?
Af lennart
#1704
Jeg skulle slippe kr. 24.500 for det, men er med vægbeslag. Skærmen kostede kr. 23.500 hos www.laptops.dk.
Af kirneh
#1711
Ok.

Håber skærmen er hvad du søger :)

Jeg er lidt overrasket over den korte levering. Jeg skal stadig vente 3-5 uger zz
Af DKMIK
#2219
Jeg ville bare hører om du har fået leveret din 40", og du er tilfreds med den.