Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#328024
Det nævnes i en diskussionstråd, at Samsung allerede har frigivet en opdatering der skulle hjælpe på problemerne med local dimming:
https://www.avsforum.com/threads/2021-s ... 94/page-63

I samme tråd linkes der dog også til en anden video, som opremser nogle andre grunde til at holde sig fra denne model:


Bl.a. nævnes det, at QN90A kun har én HDMI 2.1 port, ingen Dolby Vision og en ringe byggekvalitet.
#328028
Der er en lidt mere positiv test her. Det er mere en brugeroplevelse og ikke en dybere teknisk test af tvet.
Men han nævner også blooming, dog er det ikke så voldsomt som på det andet youtube klip fra Quantum.




Angående det klip med 5 reasons to stay away - så er det også for ringe at den kun har et enkelt HDMI 2.1 port. Men jeg tænker jeg kun skal have en PS5 sat til og så lever jeg med kun en enkelt port.
Ingen Dolby Vision overlever jeg sikkert også :) Og dette TV kommer til at stå oppe på 1. salen, så at det er lavet af "plastic garbage" det går nok også :)

Men blooming.... Det bliver svært at leve med. Håber at det ikke er så slemt som nogle skriver.
Flatpanels to the rescue :) Ser frem til jeres anmeldelse :)
#330116
De reviews jeg har set/læst, der er det detaljer ekstremer man går op i, som langt de fleste brugere aldrig vil bemærke. Og blot se på tv'et som et tv med -> god farver, dyb sort - i det hele taget et godt tv.

Jeg kan godt se, at der er noget blooming omkring objekter, DSE på baggrunde. Men helt ærligt, jeg kikker normalt ikke ikke efter det, når jeg ser tv. På det Q90R jeg har haft tidligere, der har det sikkert også været i en eller anden grad. Men jeg lagde aldrig mærke til det. Heller ikke på mit nuværende gamle ES8005, som sikkert er endnu værre end alt nyt i dag.

Jeg er mere bange for levetiden på de nye TV, som f.eks. QN92/93A. Jeg så i en youtube video, at en diode baglys zone, på et nyt Neo tv var død. Det ville jeg være rigtig ked af, hvis zonerne begyndte af død efter kort tid.
#330661
Jeg modtog TVet i går og har fået afprøvet det lidt.
Jeg er ovenud begejstret. Det er simpelthen et fantastisk TV!
Farverne er utrolige og sort niveauet voldsomt imponerende.

Har ikke oplevet blooming på noget tidspunkt. Selvom local dimming er sat til høj.
Har netop set Gravity og sammen med en Q soundbar fra Samsung, så var det en helt igennem fantastisk flot og intens tur i rummet.

Kan kun anbefale dette tv herfra.

(Jeg har ikke antenne eller kabel-tv sat til. Så jeg ved ikke hvordan den håndterer et normalt tv-signal.)
Jeg har set bluray (Gravity) via PS4.
Apps: Netflix, Disney+ og TV2play.
#330691
Tillykke med dit nye tv. Jeg var afventende med at købe til 20% nedsættelsen, så jeg fik ikke noget tv. Venter nu på, at tv'et kommer ned i en "normal" pris. Sikkert omkring black friday, sidste på året. Så er der i mellemtiden plads til, at kikke lidt flere reviews på nettet omkring tv'et.
#332132
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1623648089

Så kom testen fra Flatpanels. Men de har ikke meget positiv at sige om dette TV.
Det lyder jo som en OLED fanboy der beskriver dette TV.

Udfra teksten burde dette TV score 25% i samlet score.

Jeg har selv lige præcis dette TV som er blevet anmeldt og jeg er nu meget godt tilfreds.
Men det er flatpanels, da i hvert fald ikke.
Jeg oplever også nogle af de ting de beskriver, men bestemt ikke i samme grad som de nævner.
#332134
Hej.

Som jeg skrev i mit indlæg i en anden debattråd har det nye testede Samsung TV åbenbart cirka lige så god billedkvalitet som mit Samsung Q90R fra 2019. Og efter at have læst Flatpanels tests af det nye Samsung TV kan jeg da også se, at disse 2 TV minder meget om hinanden. Så umiddelbart kunne jeg godt finde på at købe det nye testede samsung TV, dersom jeg ikke allerede havde et godt TV. Så for mig ville det nye testede Samsung TV højst sandsynlig være et godt køb. HVis jeg ikke allerede havde købt et Samsung TV fra 2019, ville jeg måske købe det nye testede samsung TV. Så slipper jeg mig for at bekymre mig ret meget om burnin og lav lysstyrke. Men for andre ville det måske være et dårligt køb. De kan jo så købe et OLED TV.

Kærlig hilsen Jan - Samsung Q 90 R
#332140
Høghen skrev: 14. jun 2021, 21:38 https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1623648089

Så kom testen fra Flatpanels. Men de har ikke meget positiv at sige om dette TV.
Det lyder jo som en OLED fanboy der beskriver dette TV.

Udfra teksten burde dette TV score 25% i samlet score.

Jeg har selv lige præcis dette TV som er blevet anmeldt og jeg er nu meget godt tilfreds.
Men det er flatpanels, da i hvert fald ikke.
Jeg oplever også nogle af de ting de beskriver, men bestemt ikke i samme grad som de nævner.
Jeg synes at du overdramatiserer en smule, anmeldelserne er slet ikke så ringe endda, der står jo højt og tydeligt, at det er et af de bedste LCD TV på markedet, og karakteren for billedkvalitet er på 85, hvilket må siges at være yderst fint for et TV af LCD typen. Hvad er det mere du forlanger ?