Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Link
#312193
Hej.

Min fjernbetjening til mit LG B7 OLED (LG Magic remote) virker ikke længere og skal have fundet en erstatning, men virker ikke til at de bliver solgt som sådan (eller også koster de meget).

Jeg bruger pt. en Logitech harmony 300 til fjernsynet grundet ir-signal til mine b&o højtaler, og det er ikke alle funktioner til fjernsynet den kan bruges til (f. eks skift af lyd output til høretelefoner/højtaler osv., ved ikke om det kan programmeres?)

Findes der andre alternativer til LG magic remote eller sælges den gamle model stadig?

Tak på forhånd
#312196
Du kan nok finde dem på ebay.de , bare du kan genkende din egen , så kan du nok finde den.
Der er jo varianter af disse afhængig af om det er c6,c7,c8,c9 osv, og der er andre som har meldt tilbage de ikke kan parre dem med deres tv, det går kun når du vælger samme årgang altså, b7,c7,e7

Har selv en c6 med e6 remote, det fungerer fint. Så en B7 med E7 remote (alu design) burde findes.
Brugeravatar
Af BlueFox
#312199
Da jeg ikke bryder mig meget om Magic Remoten bruger jeg til dagligt en Logitech 650 remote til mit LG LCD fjernsyn. Der kan jeg nemt skifte fx lydudgang.
Logitech 650 kostede indtil fornylig 400 kr, men er nu udgået og bliver svær at finde. Den afløses af Logitech 665 til ca 6-700 kr.
Ud over fjernsynet kan den også betjene 7 andre enheder.
Af ahp
#313318
BlueFox skrev: 4. apr 2020, 14:49 Da jeg ikke bryder mig meget om Magic Remoten bruger jeg til dagligt en Logitech 650 remote til mit LG LCD fjernsyn.
Hej
Fungerer det uden problemer hos dig?

Jeg spørger, fordi jeg også er træt at Magic Remoten, og Den røde cursor på skærmen. Jeg har forsøgt med bl.a. LG AKB73715601 og en Logitech fjernbetjening. Og umiddelbart virker det upåklageligt, men nogle gange er tv’et op til 20 om at skifte kanal. I denne tid kan jeg stadig betjene f.eks. lyden (og andre ting).
Hvis jeg bruger den medfølgende fjernbetjening opstår dette problem ikke. Det er et LG B7V.

Mvh
Anders
Af ahp
#313320
Link skrev: 4. apr 2020, 12:48 Hej.

Min fjernbetjening til mit LG B7 OLED (LG Magic remote) virker ikke længere og skal have fundet en erstatning, men virker ikke til at de bliver solgt som sådan (eller også koster de meget).
Måske den her tråd kan hjælpe:
viewtopic.php?t=39801

I tråden er der et link til:
http://www.remote-controls-shop.co.uk/c ... KB75056001

Jeg købte selv derfra. En LG AN-MR700 Signature (LG AKB75056001 ORIGINAL REMOTE), til mit B7V. Jeg syntes den fjernbetjening ligger bedre i hånden end den der fulgte med tv’et.

Mvh
Anders