Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290196
Hej alle

Jeg har lige købt en LG SK9Y soundbar, da den var på tilbud.
Er sådan set fint tilfreds med lyden.
Det er dog lidt irriterende at der kun er 1 HDMI input i den.

Så mit spørgsmål er.
Er der nogen der har erfaringer med at smide en HDMI switch før inputtet på soundbaren?

I mit tilfælde vil jeg have følgende enheder tilsluttet:
xbox one S (til 4k film), Apple TV 4k og en PS4 pro.

Så sådan en switch skal helst understøtte det meste.
Dolby Atmos, 4k HDR (10 bit). Så vidt jeg ved har HDMI 2.0 kun båndbredde til 4K 60 fps 4:2:2, så det er nok fint nok.

Er der nogle har forslag til hvilket produkt man kan købe? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle der sådan rigtig lister dolby atmos. I hvert fald ikke i danske butikker.
#290200
Den har en HDMI in, som jeg tilslutter mine enheder til. pt, skifter jeg manuelt HDMI stikket, så den enhed jeg bruger sidder direkte i soundbaren. Og så en HDMI out som jeg sætter i HDMI indgangen med ARC på mit TV.

Jeg har et Philips POS9002, og det virker fint. ARC virker sikkert også fint, men det har meget begrænset båndbredde.
Brugeravatar
Af bbplayer
#290201
Synes at læse andre lg tv kan trække Atmos ud via arc fra TV, så det må vel være dit tv som er flaskehals og ikke ARC. Nå, men held og lykke, har ikke læst om nogen som smider HDMI switch på soundbar, endnu :)
The 2017 OLEDS can already pass Atmos over ARC. They can't do lossless Atmos from TrueHD which is what's on blu ray/UHD discs but they can do dolby digital plus/Atmos which is what all streaming Atmos is sent as (Netflix, Vudu).

DD+ supports atmos. So if your source device (or internal like netflix) sends a DD+ atmos signal, it will pass over ARC.

It is certainly not lossless, but it does do atmos.
Ved ikke om Philips så også klarer det.