Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#289354
Nu ved jeg ikke hvor mange kabler du skal have, men hvis du skal have tre, løber det jo hurtigt op med sådan et kvalitetskabel.

Jeg ville personligt selv gå efter et kabel der understøtter 18 Gbit/s, på op til seks eller syv meter, når det skal være fem meter langt, selvom du nok ville kunne klare dig med kablerne som understøtter 2160p op til fem meter. Av-Cables er rigtig gode til at skilte med hvor mange Gbit/s kablet kan klare og hvor mange meter de mener kablet kan klare den høje opløsning i.

De fleste Hama highspeed kabler på Elgiganten hjemmeside skilter med 10 Gbit/s, så jeg tror det har sat begrænsningen for signalet fra dine enheder, når du har skulle afprøve kablet på disse. Hvis du f.eks. har sat stikket i ved 4K/60 som aktiv resolution, så tror jeg ikke der vil komme noget frem.
#289356
Det kabel jeg har købt skulle understøtte 340 MHz/ 18 gnps det står der ihvertfald bag på pakken.
Men som Torben skrev, kan det vel også være et defekt kabel?

Det er en lille 900krone for de 3 kabler jeg skal bruge, det syntes jeg ikke er så slemt, når man tænker på hvor mange penge man kaster efter konsoller, fladskærme og andet elektronik udstyr. Men det er måske bare mig :)
#289357
Okay, ja det kan selvfølgelig være. Tallene på pakken lyder bare underlige, normalt hedder det 10.2 og 340 eller 18 og 600, det kunne godt lyde som om der er andet galt end at det bare er defekt.

Det er selvfølgelig relativt, jeg synes det er en god slat, når jeg ved at jeg kan få tre kabler med samme båndbredde og opfyldning af krav til under det halve.
Men jeg kan også godt følge dig i at have lyst til at holde sig væk fra ikke Premium mærkede kabler, når du nu lige har stået i en mærkværdig situation.
#289359
Prøv at tage i Harald Nyborg og køb deres Pro kabler. Prøv den ene; hvis den ikke virker, så tag ud og få pengene tilbage, så ved du, du åbenbart skal ofre mere...