Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#276818
Hejsa,

Håber der er nogen som kan hjælpe med min forespørgelse.

Jeg har idag en IHC net basic installation. Bruger hverken TV eller Telefoni derfra. Derfor vil jeg gerne af med IHC net basic fordelingsenheden da den begrænser hastigheden på internettet til 100/10.

Billede

Hvis jeg nu afmontere de 5 kabler og patche dem ved hjælp af 5 LK Actassi:

Billede

Herefter tager jeg kabler fra min router og tilslutter dem i LK Actassi Konnektoren.

Vil der nu ikke være gigabit forbindelse ud i min vægudtag?

Så kan jeg vel også fjerne min IHC net basic fordelingsenhed?
#276823
Jeg kender ikke nævnte connector, men jeg gætter på, at den blot skal bruges til at få kablet, som pt. sidder i din IHC-boks, ført over i noget, som er kompatibelt med et alm. netværkskabel?

Så vidt jeg forstår, så burde du ganske rigtigt stå tilbage med almindelige netværksforbindelser, som du principelt kan gøre med hvad du vil. Eksempelvis smide dem direkte i din router.
#276894
Sidder IHC-kablerne hardwired fast i deres forbindelses-boks? Eller har de terminaler i enderne? Som jeg forstår IHC, så er det blot almindelige CAT6-kabler de bruger, så det skulle være anvendeligt til netværksbrug.
#276923
Du kan uden problemer køre gigabit over kablerne - Du skal - som du selv siger - Blot terminere dem - Selve kablet er et alm 22 eller 23 AWG skærmet Cat6 kabel - Faktisk af rigtig god kvalitet.

IHC benytter blot de 2 par/4 ledere til 100Mbit/s (som jo kun kræver 4 ledere), og de 4 andre bruges til AV. Hvis du terminerer alle 4 par (8 ledere) i alm RJ stik, så har du en gigabitinstallation.

Da vi byggede hus gjorde vi selv det samme, da det jo ikke er specielt relevant med antenne og telefoninstallation i dag :-)