Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
#278702
DemonTwisterz skrev:
Turbo skrev:Argon Red Edition er et HDMI 1.4 kabel. Jeg har 2 stk. et 3 og et 5 m. De virker fint til 4k HDR blandet en masse strøm ledninger (230v ac) og strøm adaptere bag reolen.
HDMI 1.4 understøtter kun 4K ved 24 hz, og så vidt jeg ved kun 24 bit farvedybde, hvilket ikke er nok til HDR. Hvis du har 4K fjernsyn og 4K kilde såsom 4K blu ray eller ps4 pro så vil jeg til enhver tid råde dig til at anskaffe dig et HDMI 2.0a kabel.
Jeg har både 4k HDR TV og 4k HDR BD - kablet virker fint, så ingen grund til at skifte det.
Jeg kan se på TV'et at det skifter til HDR mode (det er nemt at se på et LG OLED TV).
DemonTwisterz skrev:
Turbo skrev:Jeg har prøvet med de billige HDMI kabler bag reolen, men der er for meget støj fra 230v ledninger og strøm adaptere osv. til at kunne give et fejlfrit 4k HDR signal.
Der er langt større induktion mellem de digitale ledninger inde i HDMI-kablet, som brager afsted med digitale signaler med frekvenser helt oppe i gHz spektret, end den induktion der kan komme fra et sølle 60 hz sinus signal fra en 230V ledning. Hvis du har haft problemer, så tror jeg simpelthen ikke på at det er støj, men derimod et defekt kabel.
Har du 60 Hz i stikkontakten? Vi andre i DK har 50 Hz.
De billige kabler jeg har prøvet, virkede fint bare ikke til 4k HDR - dvs. der kom støj ind på dem. Hvor det støj kom fra, kan være fra mange steder/ting.