Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mckrogh
#270044
Hejsa alle,

Håber jeg har fået oprettet tråden i det rigtige forum.

Jeg har ihc net basis i huset. Men bruger ikke datamulighederne fra vægudtagene da jeg kører trådløst.

Jeg har læst man maks kan få 100mb ud af vægoptaget.

Spørgsmålet er så:

Er det bedst at kører kablet 100mb og mindske udfald?

Eller

Skal jeg blive ved med at kører trådløst ved omkring 200mb?

Det skal siges jeg udelukkende bruger streaming på tv’et. Har ingen tvpakke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270049
Oplever du udfald i dag på trådløs?

Jeg har selv kablet min ATV for at sikre en stabil hastighed til især 4K og streaming fra NAS og dertil er 100 Mbit rigeligt. Der er ingen tjeneste, der tilbyder bitrater i dette område, så med et kabel er du rimelig godt dækket ind.
Af Mckrogh
#270051
Oplever at jeg indimellem mister signal så jeg ryger ned på 22mbit. Kunne godt være jeg skulle kable mit ATV.

Et spørgsmål mere.

Jeg har bredbånd fra yousee. Har deres modem/router og herfra min egen Asus rt ac68u router til brug for at levere det trådløse net.

Hvis jeg skal bruge vægudtag vha af min ihc net basis så sætter jeg blot et rj45 kabel med min Asus og ihc ikke? Samt et rj45 kabel fra vægudtaget og til ATV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#270063
Hvis din Asus agerer router, så skal du have kablet deri. Hvis den kun agerer accesspunkt, så kan du bruge stikkene i enten Yousee-routeren eller i din Asus.

Men jo, du sætter blot et kabel fra routeren over i dit patch-panel og så igen fra vægstikket til din ATV. Jeg har ikke haft udfald på min ATV efter jeg kablede den (vi bruger samme slags konfiguration som du). Førhen kunne jeg også godt opleve, at hastigheden dalede af og til på WIFI og man gider bare ikke glo på lav kvalitet i Netflix når man nu betaler for den store pakke.
Af Mckrogh
#270066
Tusind tak for hjælpen Torben. Jeg har nu bestilt kabler så jeg kan få kablet mine ATV's.

Igen mange tak for hjælpen.