Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hilfiger
#244186
Jeg ser film med lyd fra TV. Forleden dag prøvede jeg at se med iPhones øretelefoner via min Nvidia Shield...og der må jeg sige at man kan høre bare de mindste lyde.

Men de sidder jo ikke så godt ....og slet ikke når man skal se film som typisk varer 1.5 til 2 timer....får simpelthen ondt i øret af dem.

Så jeg er på jagt efter nogle gode .....har kigget lidt på Marshall's ørebøffer.....synes at rigtig mange er begyndt at rende rundt med dem....specielt med deres iPhones.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... foner-sort

Hvad er jeres erfaringer med Marshall....er de også gode til Film ?
Jeg skal for det meste bruge dem til Film....men musik via iPhone on the go kan måske også gå :-)
Af Turbo
#244218
Jeg ville kikker efter et par Sennheiser - Sennheiser har i mere end 40 år lavet verdens bedste hovedtelefoner.

Jeg vil sige de skal sidde rundt om øret og ikke på øret - de små der sidder på øret vil gøre at man får ondt i brusket øret består af.
Af djocs
#244219
Det er lidt afhængigt hvad du vil have. skal de være lukket eller åbne?

Jeg har selv et par lukket Beyerdynamic dt 770 80 ohm.

De er skide gode og bruges også i professionelt rundt omkring. Og så er prisen faldet i de sidste år.

men de egner sig ikke til at gå med ude i det fri hvis du også ville det.

De første jeg købte fra 4-5 år siden kostede 1700kr, nu er de nede på lidt under 1000 kr.

mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#244221
Jeg har et sæt BeoPlay H6 og et sæt AKG K550. Jeg købte AKG'en til at starte med, da jeg troede de var lavet i læder, men desværre var det PU-læder og dermed sveder man lidt når man har dem på. De spiller dog rigtig godt, men dur 0% til at gå rundt med, da de er åndsvagt store. BeoPlay H6 derimod er lavet af læder, vejer markant mindre, sidder bedre på hovedet og spiller bedre. Prisen er så også noget højere. Det er mine primære ørebøffer nu og jeg er meget tilfreds med dem.

Beyer var også på listen over potentielle kandidater da jeg så på AKG først, men dengang troede jeg jo, at jeg fik læder på AKG'en...
Af PeterD
#244223
Turbo skrev:Jeg ville kikker efter et par Sennheiser - Sennheiser har i mere end 40 år lavet verdens bedste hovedtelefoner.

Jeg vil sige de skal sidde rundt om øret og ikke på øret - de små der sidder på øret vil gøre at man får ondt i brusket øret består af.
Der er mange mærker efterhånden Skull, AKG, Marshall..og selv de nye er ikke billige. Jeg er enig med Turbo.
Måske lidt old school, men ordet Sennheiser og hovedtelefoner passer rigtig godt sammen.
Af bromberg
#244225
Jeg har et sæt b&w p7 til salg. Minimalt brugt og stadig under garanti. De er netop købt som film bøffer. De blev købt da vores børn kom til og jeg stadig gerne ville se film med lækker lyd.
Af telum
#244898
Jeg ville nok tage et kig ind hos hoved-fi.dk. Der har været mange tilsvarende spørgsmål og det er altså lidt af en jungle.

B&W er gode bøffer, men man betaler nok også lidt for designet og brand. Marshall ville jeg holde mig langt væk fra. Pris kontra ydelse er nærmest aldrig 1:1, en rigtig god value-for-money er Superlux HD662-evo som sagtens kan spille op med hovedtelefoner i 1000-kroners klassen kan købes til 220kr her:
https://www.thomann.de/dk/superlux_hd_6 ... o_300848_3

Man kan yderligere forbedre dem ved at lægge et stykke toiletpapir (2 lag) bag puderne, se mod-detaljer på hoved-fi.dk