Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243494
Hejsa.

Jeg har købt nyt Samsung KS7005, som jeg selvfølgelig ønsker at tilknytte til min Sonos Play 5, som mit tidligere tv var forbundet med via aux stik.

Jeg har købt et optisk lydkabel, som jeg tilslutter tv og Sonos, men jeg får ingen lyd ud! Jeg har tjekket, at der er lys i enden på det optiske kabel.

Nogle der kender til dette, eller måske har et trick til, hvordan jeg får lyden ud af Sonos ?
#243506
Du skal enten koble din Play 5 til via AUX-stikket i tv'et. Alternativt via en Toslinkt til Aux omformer.

Ift forsinkelse så har tv'et gode muligheder for at justere lyden ift billedet. Har selv tilkoblet en Connect Amp til min KS7005 og oplever begrænset forsinkelse efter justering sammenlignet med min tidligere skærm. Den er koblet til via Toslink til Aux converter fra AV-Cables. Kunne ikke få Aux => Aux til at virke.
#243536
B_Bundgaard skrev:Okay - tak for det.

Jeg har dog allerede bestilt denne - https://m.av-cables.dk/131-coaxial-digi ... converter/

Men nu bliver jeg i tvivl om det er den rigtige ?
Uden at være helt sikker så tror jeg ikke du kan bruge den. Signalet skal konveteres til et analogt signal. Rca eller mini jack. Det ser ud til at boksen kun konverterer toslink til coaxial.

Det kan være en anden bruger kan be- eller afkræfte dette. Ellers ville jeg ringe til AV-Cables. De ved det helt sikkert. :)