Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#232991
Montago skrev:Hdmi på 10 meter SKAL være sindssyg god kvalitet dit at overføre 4K/60p hvis det overhovedet kan lade sig gøre?

Jeg har selv prøvet at købe okay kvalitet 10m som ikke engang kunne køre 1080p :-(

Display port og DVI duallink er de eneste porte som garanteret kan output 4k/60, hdmi er meget usikkert og skal undersøges grundigt!!
Montago skrev:Det jeg skriver er at man skal undersøge om alle enkelt-dele kan køre 4k/60

fx er det ikke alle grafikkort som kan køre HDMI med 4k60 ligesom det heller ikke er alle TV'er som kan køre 4k60 over HDMI

kablet skal være godt skærmet og man må helst ikke bruge convertere, fx DVI til HDMI eller DP til HDMI da det kan give en masse støj.

Forstår ikke hvorfor man ikke har opfundet en lysleder standard for video-kabling endnu... ja jeg ved at Thunderbolt findes, men kender intet fjernsyn som har sådan en port ...
Jeg synes meningen i de 2 indlæg er meget forskellige ;)

Mener fra GTX 600 serien og nyere kan klare 4k 60Hz HDMI output. TV skal man holde lidt mere øje med da man ikke kan sige fra den og den kan den klare 4k 60Hz.

Converter/Samlinger er ikke godt, det giver mulighed for støj som du skriver. Mener man siger hver samling giver mindst 1½ db tab.

Ja, lysleder ville være meget nemmere, ikke alle de problemer, hehe.
#271485
Jeg ved at spørgsmålet er gammelt, men jeg har selv haft samme problem, og har måtte teste lidt med forskellige kabler – og ja, jeg er en fedtsyl og nægter at give 700-1500 kr. for et "skide" kabel.

Men her er et kabel på 10 meter, som jeg fik til at virke med 4K og 60Hz fra Computer til forstærker (Denon AVR-X2300W) eller TV. Jeg har testet med 4K-film og 4K-spil, og har ikke oplevet nogen problemer, hverken med lyd eller billede:

Sinox Ultra HD 4K60hz High Speed HDMI™ kabel med Ethernet (model: SXV12610).

Kan købes hos Harald Nyborg:
https://www.harald-nyborg.dk/p13623/pro ... bel-10-m-1