Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#201404
Hej,

Jeg skal have et vægophæng til mit Samsung F7005, 55". Jeg har kigget på flere vægophæng, men når nu TV´et er så fladt og det kommer til at hænge så tæt på væggen - hvordan får man så sine USB-stik i TV´et?

Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#201422
Ville der være plads til en vinkeladapter?
http://www.av-cables.dk/usb-2-0-adapter/

Og hvis du har brug for at kunne skifte dem, så kan du jo sætte en forlænger på. Hvis de skal sidde farmoderen, så kan du overvej en USB stick med mindre footprint. De fås ret store i versioner der næsten intet fylder fysisk. Jeg bruger selv 8-16 GB der er under en cm dyb (ud over selve USB porten.
#201428
Hej Torben. Der er slet ikke plads til fingrene når TV´et er hængt op. Der er mac 2cm fra væggen og 8-12 cm til stikket. SÅ lange fingre har jeg ikke ;-o
Jeg tror løsningen bliver en USB forlænger, som du nævner - tak for tippet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#201433
Der skulle i øvrigt stå "fastmonteret" og ikke farmoderen...
#201467
Men hvad gør I andre for at løse problemet? (eller bruger de fleste bare ikke USB stik i deres TV?)

På mit F7005 er der ca. 15 cm fra USB stik ud til kanten. Med det vægbesalg jeg kigger på, er der 0,8cm mellem væg og TV - der kan jeg ikke forestille mig at nogen kan få fingrene ind. Det er ikke smart tænkt af Samsung :-\
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#201483
Jeg tipper mit TV ud fra væggen når jeg skal ind til stikkene. Jeg har af og til brug for at skifte HDMI enhederne ud og disse sidder samme sted på mit Sharp-TV som USB porten gør. Det kræver så at dit beslag tillader at man tipper skærmen lidt uden at den falder ned.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207667
... det er vel dét der gives et par bud på herover. Kan du ikke bruge nogen af dem?
#207686
Muhsan 12 skrev:
Jeg har kigget på flere vægophæng, men når nu TV´et er så fladt og det kommer til at hænge så tæt på væggen - hvordan får man så sine USB-stik i TV´et?
Som Torben skriver, kan du med fordel sætte et Usb forlænger kabel i Usb stikket på tv'et, så du har nem adgang til Usb tilslutning - kræver blot et forlænger kabel på ca. en halv meter :)
Ellers fåes der vægbeslag, som tillader at tv'et vippes ud med underkanten, hvilket også løser problemet :)
Har selv mit hængt op med wire beslag, som også gør at tv'et kan vippes ud fra væggen :)