Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#197872
Hejsa alle

Jeg har designet et tv møbel som jeg gerne vil have testet inden jeg sætter det i produktion

Holder designet? Hvad skal det koste?

Jeg har lavet et spørgeskema med 10 spørgsmål som jeg gerne skulle have afklaret inden jeg fortsætter.

Du er meget velkommen til at skrive her i tråden med spørgsmål til mit design og produkt, hvis du gerne vil vide mere, kom gerne med mere ris/ros.

Jeg håber at i vil hjælpe mig med jeres mening.

Jeg vil som tak udlove en vejrstation til en værdi af 499 kr. som tak for din deltagelse, det eneste du skal gøre er at oplyse din email hvis du gerne vil have chancen for at vinde den. Ellers undlader du bare at skrive din email hvis du kun til besvare spørgeskemaet.

På forhånd tak.

ps. man kan ikke svare på spørgsmål 1 ( billede ) så du må gerne skrive om du synes om designet er pænt og/eller elegant



https://www.surveymonkey.com/s/CRSB8YJ
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197876
Der mangler nok lidt information om selve møblet for at den undersøgelse giver dig ret meget. Hvad er forskellen på de tre modeller? Hvad er det lavet af? Hvad bliver de fysiske dimensioner når det sidder på væggen (afstand fra TV bagside til bagvæg når det er monteret)? Er konceptet ikke lavet før, blot med en fast VESA plade bagpå og hylder nedenunder?
#197878
Jeg har ikke kunne finde et design som mit, så jeg tror ikke at det er set før?

Møblet er lavet i MDF og er ca. 65 mm tykt kun og sidder fast på væggen med 2 beslag som kun holder det ind til væggen, det står på gulvet som på billedet.

De 3 modeller er ens, det er en basis model som ikke er malet, en standard som er sprøjtemalet og en eksklusiv som er i finer, eller med pianolak ( glans 90 )

Målene er:

Bredde: samme som din fladskærm, højden er ca. 50 cm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197879
Det var nu mere et indspark til hvad information du burde have stående i undersøgelsen. Du spørger vel andre end lige os herinde, så din beskrivelse når måske ikke ud til alle. Jeg leder lige lidt efter den model jeg tænker på, som ligner din lidt - altså konceptmæssigt.
#197882
Det der adskiller mit design fra det du linker til, som er fedt nok, er at i mit design er der taget højde for soundbaren som er den som er i fokus her.

Jeg har andre følere ude :-) end lige her, jeg tænkte bare at der måske var nogle herinde som gik lidt ekstra op i deres tv møbler?
#197883
Ikke noget jeg vil købe - ligner en altertavle i mit optik. Hvorfor skal det hænge på væggen, når hylder/sokkel næsten går ned til gulvet ? Lav noget enkelt med små hjul på eller evt et som kan drejes elektrisk ala B&O, styret fra tv'et's remote mv. Mvh
#197884
Hejsa

Det hænger ikke på væggen, det står på gulvet men er sat fast på væggen, så det ikke vælter. Da der skal være plads til soundbaren, er den lang i toppen, så det kan der ikke ændres ved. Men design er heldigvis smag og behag :-)
#197888
Hej edinger

Skal jeg forstår dig ret, at du mener mit design er retro? hvis det er, kan du uddybe det da jeg ikke lige ved hvad du mener?

Hej Hans123

Kan du venligst uddybe hvorfor mit design er klodset og det andet er luftigt? er det fordi der er plade bag soundbaren?
#197889
Er vist som at genopfinde den dybe tallerken - synes der findes masser af kombi møbler som kan præcist det samme - findes eksempler i både træ, stål, glas og meget andet - den nederste del kan f.eks. fåes i HiFi-klubben i stål og sandblæst glas til under 1500kr. Hvilket også inbefatter skjult lednings føring, til vægophæng eller stående på fod :)
Tror det bliver svært at finde kunder nok til fornuftig afsætning og indtjening ;;)
Vil typisk være noget som Ikea ville prissætte til under 500kr.
Men det er selvfølgelig bare min mening :)
#197890
@Hagbart:

Det minder for mig at se om et klassisk tv-bord, nu blot ikke til tykskærm, men til tyndskærm.

Jeg foretrækker personligt et egentligt møbel a la Unnu eller Bestå.

Men smag og behag er jo forskellig.
#197894
Hagbart skrev:Det der adskiller mit design fra det du linker til, som er fedt nok, er at i mit design er der taget højde for soundbaren som er den som er i fokus her.

Jeg har andre følere ude :-) end lige her, jeg tænkte bare at der måske var nogle herinde som gik lidt ekstra op i deres tv møbler?
Der findes en del VESA-beslag til soundbars, som du bare sætter fast sammen med dit wall-mount, som du så kan skrue soundbar'en fast på. Mine forældre bruger et der hjemme og det kræver hverken hylde, plade bag TV'et eller andet. Det sidder på deres Vogels swivel-mount og holder på en Playbar fra Sonos.

Min første/anden kommentar var ment som et hint til hvad du bør tilføje til undersøgelsen, for de der ikke får linket herfra læser jo ikke dine kommentarer omkring dimensioner og finish.