Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jungleman
#195959
Hej med jer,

For at være ærlig er min tekniske viden samt overblik over TV, signaler, installationer o.l. Stort set lig nul.

Jeg har Yousee kabel TV installeret i vores hus. Hvor vi har fire stks TV (1 i stue, 2 på børneværelser og 1 i soveværelset). Jeg er kommet frem til, at for at få TV. Signal i alle fire rum skal jeg bruge en signalforstærker (evt. Comega) og en fordeler-boks.
Vores Tv nuværende TV i stuen er et ældre Zepto fladskærm. Jeg ved ikke så meget om det, andet end at det ikke er muligt for os at se digitale kanaler. Derudover har det vist ikke dvb-c eller dvb-D eller hvad det nu hedder. For at vi kan komme til at se digital TV skal vi vist nok have en boks. Mit spørgsmål er nu om man kan få en signalforstærker med indbygget boks så man ikke behøver have begge dele stående?

En anden ting er at kablerne er trukket og jeg læser mig til at det skal være Yousee Ready men hvor meget betyder det?

Noget andet jeg har tænkt over er hvordan udviklingen bliver inden for TV signaler, de næste par år. Vil man kunne se TV via WIFI a'la yousee bio (så man ikke behøver bøvle med kabler) eller hvad tror I?

Bær over med mig hvis vi starter med Adam og Eva :)
Af BrianH
#195964
Jungleman skrev:Hej med jer,

For at være ærlig er min tekniske viden samt overblik over TV, signaler, installationer o.l. Stort set lig nul.

Jeg har Yousee kabel TV installeret i vores hus. Hvor vi har fire stks TV (1 i stue, 2 på børneværelser og 1 i soveværelset). Jeg er kommet frem til, at for at få TV. Signal i alle fire rum skal jeg bruge en signalforstærker (evt. Comega) og en fordeler-boks.
Vores Tv nuværende TV i stuen er et ældre Zepto fladskærm. Jeg ved ikke så meget om det, andet end at det ikke er muligt for os at se digitale kanaler. Derudover har det vist ikke dvb-c eller dvb-D eller hvad det nu hedder. For at vi kan komme til at se digital TV skal vi vist nok have en boks. Mit spørgsmål er nu om man kan få en signalforstærker med indbygget boks så man ikke behøver have begge dele stående?

En anden ting er at kablerne er trukket og jeg læser mig til at det skal være Yousee Ready men hvor meget betyder det?

Noget andet jeg har tænkt over er hvordan udviklingen bliver inden for TV signaler, de næste par år. Vil man kunne se TV via WIFI a'la yousee bio (så man ikke behøver bøvle med kabler) eller hvad tror I?

Bær over med mig hvis vi starter med Adam og Eva :)
Du skriver kabkerne er trukket, men hvor er de trukket hen, hvis du hverken har forstærker, splitter, eller ved hvordan installationen skal laves??

Det bedste er en forstærker der får kablet ind, og med en udgang til hvert tv. Så får alle tv lige godt signal
http://www.av-connection.dk/?PGr=4174&ML=2106

Du skal have en dvb-c boks. Signalet har du forstærket en gang.
De behøver ikke fylde mere end en bog. http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denve ... dvb-c-boks

"Yousee ready" er bare en reklame for yousee. Men kablerne skal være ordentlige og minimum dobbelt afskærmede. Og stikkene på kablerne skal være hf-tætte.

Jeg ved ikke om det bliver almindeligt med "wifi-tv" foreløbig, men vil man kun se film og serier, er der masser af streaming tilbud allerede idag, så du behøver ikke noget tv-signal for at bruge tv'et
#195984
Hej Brian H,

Tak for dit svar!

Kablerne er trukket af tidligere ejer, dog er det lykkedes mig at få lavet det sådan at stikledningen nu fører ind i stuen og ikke op på børneværelset som det tidligere har gjort.

Du skriver at jeg skal have en dvb-c boks men kan man ikke få den med forstærker? På den anden side står det gamle Zepto nok også snart til udskiftning og så kan den jo være ligegyldig?!

Mht kablerne så tror jeg bare det er standardkabler. Der er nogle tråde og lidt "sølvpapir" indeni som ligesom isolerer tråden, og der står 75 ohm på. Hvor problematisk er det at det er standardkabler? Om ikke så længe lukker jeg kablerne inde i skunken så hvis det er et stort problem bør jeg måske trække nye kabler inden?
Af BrianH
#195987
Jungleman skrev:Hej Brian H,

Tak for dit svar!

Kablerne er trukket af tidligere ejer, dog er det lykkedes mig at få lavet det sådan at stikledningen nu fører ind i stuen og ikke op på børneværelset som det tidligere har gjort.

Du skriver at jeg skal have en dvb-c boks men kan man ikke få den med forstærker? På den anden side står det gamle Zepto nok også snart til udskiftning og så kan den jo være ligegyldig?!

Mht kablerne så tror jeg bare det er standardkabler. Der er nogle tråde og lidt "sølvpapir" indeni som ligesom isolerer tråden, og der står 75 ohm på. Hvor problematisk er det at det er standardkabler? Om ikke så længe lukker jeg kablerne inde i skunken så hvis det er et stort problem bør jeg måske trække nye kabler inden?

Det er umuligt at vide om kablerne er gode nok. De er åbenbart dobbelt afskærmet (trådnet + folie), så det burde være ok. Ingen er dog sikre når først der skrues op på fuld styrke for 800 MHz mobilnettet
#196024
Forstærker og dvb-c box er 2 forskellige ting, og kan ikke fået i en og samme enhed.
Dvb-c box skal monteres ved tvet og forbindes med hdmi, forstærkeren skal monteres direkte efter den installation yousee har lavet (tit på loftet)
Det er muligt at "yousee ready" er et reklame udtryk, men samtidig er det vil også et udtryk for (for folk med begrænset viden på området) at kablet og stik er skærmet nok til det "nye" signal?