Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zodiac
#194362
Mit SONY KDL-40W55 vil ikke kendews ved et nyt HDMI kabel, men har ikke problemer med et par andre. Og det nye kabel har ingen problemer med et andet TV (Samsung).
Kablet er 3 meter fra HAMI, købt hos Elgiganten, angiveligt HDMI 1.4 (ethernet), men uden anden mærkning end "HDMI". Jeg har prøvet alle TV'-porte
Besynderligt,
Nogen forklaring
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194390
I forbindelse med mine tests har jeg prøvet en del HDMI-kabler. Jeg har også smidt en del væk og udskiftet en del gennem tiden.

Min erfaring er, at visse HDMI-kabler bare ikke har lange nok connectors eller sidder lidt for løst i enden. De virker fint på visse tv, men på andre tv giver det problemer. Når det sker plejer jeg bare at hive et andet HDMI-kabel frem. Bestil evt. et over nettet. Så kommer du heller ikke til at betale vilde overpriser for dem ift. mange fysiske butikker.

Der er ikke forskel på billedkvaliteten ved HDMI-kabler.
Af J.H.
#194488
Du kan jo tage en tur i Harald Nyborg. Deres HDMi kabler er billige og virker. Jeg har endnu til gode at opleve et af dem der ikke virker.

Jeg har også haft andre (dyrere) og har ikke bemærket forskel.