Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#191796
Hey flatpanels.dk

Jeg købte mig i løbet af sommerferien et LG 47ln540v. Nu er jeg så nået til det punkt, hvor jeg prøver at føre lyden fra fjernsynet over til et gammelt Sony surround sound anlæg med DVD: Anlægget er ret gammelt, dvs. der ikke er HDMI, så jeg er nødsaget til at bruge analogt. Jeg lavede så en tanketorsk og købte component kabler, men nu har jeg sidenhen læst på nettet, at de godt kan bruges som lydkabler (jeg har en Xbox tilknyttet, så DVD/videodelen er ligegyldig), men når jeg i indstillinger prøver at finde den analoge udgang, så vil fjernsynet kun sende lyden gennem optisk udgang.

Har nogen en ide til, hvordan jeg løser dette problem?

Tak på forhånd for hjælpen.
#191800
Bum bum.. Du kan faktisk meget vel have ret i, at der kun er optisk udgang. Så var min tanketorsk faktisk større end ventet :D. Ingenlunde skal du have tak for hjælpen!

Jeg kan se på det hele, at en A/D-konverter er relativt dyr i forhold til selve anlægget. Jeg tror jeg vil gå ud og kigge efter et nyt anlæg i stedet ;).
Senest rettet af Sigurd.b 27. sep 2013, 22:19, rettet i alt 1 gang.
#191801
Du kan også vælge at koble tv'et til forstærkeren via hovedtelefon udgangen på tv'et - gøres med et kabel med 3.5 mm stereo jack stik i den ene ende og 2 RCA phono han stik i den anden ende, men i mange tilfælde giver det knapt så god lyd ud i stereo anlægget - er lidt en nødløsning :p

Du finder forhåbentlig ud af det - fortsat go' aften :)