Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cecil
#188359
Min moster har været i FONA for at købe et TV.

Hun Skriver:

Vi havde desuden købt et ophæng, der kunne hives ud og drejes.

Da vi skulle have det installeret i dag sagde montøren. Det her ophæng kan simpelt hen ikke bruges (pga af et lille udhæng på bagsiden af fjernsynet. Montøren anbefalede at vi købte et SAMSUNG i stedet. Han kørte tilbage til butikken med fjernsynet for at undersøge om der fandtes et andet slags ophæng. Det ringede han tilbage og sagde: at det gør der ikke. SONY hænges op i foden på væggen, men kan ikke hives ud eller drejes.

Kan det vireklig være rigtigt at man ikke kan hænge et Sony TV og i et vægbeslag?

Ses Søren
#188378
Det kan godt lade sig gøre med et Vogels Wall 1225 og et par møtrikker. Det er løsningen vi sælger, og har skabt stor tilfredshed hos kunderne. Intet er umuligt, og det er faktisk slet ikke så bøvlet som man skulle tro :-)

Man skal stadig bruge foden, som monteres bag på tvet, og de små beslag som følger med tvet, monteres på Wall 1225, kommer til at se således ud:
Vedhæftede filer
W653 drejebeslag2.jpg
W653 drejebeslag2.jpg (259.39 KiB) Vist 2423 gange
W653 drejebeslag.jpg
W653 drejebeslag.jpg (243.77 KiB) Vist 2423 gange
#193459
Hej, jeg har købt denne model, og står nu med samme problem. Jeg har endnu ikke købt et beslag, og jeg undrer mig meget over denne forklaring:
Mortenugrosen skrev:Det kan godt lade sig gøre med et Vogels Wall 1225 og et par møtrikker. Det er løsningen vi sælger, og har skabt stor tilfredshed hos kunderne. Intet er umuligt, og det er faktisk slet ikke så bøvlet som man skulle tro :-)

Man skal stadig bruge foden, som monteres bag på tvet, og de små beslag som følger med tvet, monteres på Wall 1225, kommer til at se således ud:
Det der gør tv'et problematisk at hænge op er jo at det kun hænger i ét punkt, og at der ikke er balance i tv'et - således at hvis det hænges op i foden, skal der sættes afstandskloder på i bunden af skærmen, så det får den rigtige afstand til væggen forneden.

Med din anvisning vil tv'et hænge med et voldsomt tilt forover, da der ikke er noget på ophænget der holder tv'et fremme i bunden.

Lige nu ser jeg det som den eneste løsning at jeg somehow må få fremstillet et beslag der kan støtte skærmen forneden. Forklar endelig hvis jeg har misforstået noget, men kan ikke se hvordan du styrer skærmens tilt med kun ét punkt.

Venlig hilsen
Morten Højer
#193646
Super, mange tak for hjælpen :-)

Jeg vil dog stadig sindsygt gerne se et billede af hvordan du bærer dig ad med at sætte TV'et op på et bevægeligt vægbeslag i kun ét punkt, hvor skærmen samtidig er i lodret vatter...

På de billeder du selv lagde op er der jo ikke noget der støtter balancen forneden på TV'et. Jeg har selv prøvet at montere beslaget som det er tiltænkt, så jeg ved at skærmen hælder MEGET forover hvis det ikke støttes forneden - derfor jeg undrer mig :)
#195954
Jeg fik købt et KDL42W653 til svigermor uden at kontrollere det med ophæng først :(
Efter lidt roden rundt fik jeg dog stykket en løsning sammen, som er solid og god. Eneste ulempe er at man ikke kan bruge scart indgangen på tv'et.

Jeg lavede det med et tv-ophæng og et vogels "service-kit til sony" fra http://www.tvophaeng.dk:
DQ Hercules Rotate 400 (vægophæng) til 895,-
Service Kit, Sony KDL- xxW6x5A serie til 111,- (bare skrive "service" i deres søgefelt, de har pt kun eet)
+ 55,- fragt via UPS.

Bemærk venligst at billedet af service-kittet på tvophaeng.dk ikke stemmer overens med det faktisk leverede, men det virkede alligevel med lidt tilpasninger af vægbeslaget.

Service-kittet de leverede består af:
to lange M5 skruer, til de nederste huller på tv'et
to "mellem-bolte"* M6 til de øverste huller
to korte skruer M6 til at skrue ned i mellemboltene
fire skiver.

Fremgangsmåde:
Originalfoden på tv'et afmonteres og bruges ikke.
"Mellem-boltene" blev skruet i de to øverste huller på tv'et (med to skiver mellem tv og mellembolt)
Vægophænget blev tilpasset ved at to af "vingerne" blev afkortet og det blev boret et nyt hul i hver vinge (Ø5,5 til M5 boltene og Ø6,5 til M6).
Se vedsendte billeder.



Jeg håber det kan hjælpe nogen. Om ikke andet så med at blive inspireret til en anden god løsning.


Mvh dmispr


* Jeg aner ikke hvad man kalder de dimser jeg kalder mellembolte.

Ps. Undskyld mine ringe evner som fotograf :)
Vedhæftede filer
Tv + ophæng set fra siden (her ses mellemboltene)
Tv + ophæng set fra siden (her ses mellemboltene)
IMAG0190.jpg (726.62 KiB) Vist 8412 gange
Tv + ophæng set bagfra
Tv + ophæng set bagfra
IMAG0189f.jpg (645.9 KiB) Vist 8412 gange
#195958
Jeg fik aldrig lige fulgt op på min løsning.

Jeg købte et adapterbeslag gennem Sonys hotline, det endte med at koste 190 kr. inkl. fragt. Så medmindre man har en lille smed i sig samt rigtig meget tid, vil jeg mene at dette er den eneste rigtige løsning (+ at der evt. kan gå hen og blive problemer med garanti og den slags hvis man benytter hjemmefuskede løsninger).

Har vedhæftet lidt billeder af beslaget, så man kan danne sig et indtryk af hvordan det fungerer. Det sidder simpelthen kun fast i de 2 skruer midt på TV'ets bagside, hvilket gjorde mig lidt skeptisk, men det fungerer efter hensigten, og tv'et kan således hænges på enten VESA 100x100 eller 100x200 med 4 skruer.
Vedhæftede filer
IMAG0270.jpg
IMAG0270.jpg (845.75 KiB) Vist 6934 gange
IMAG0271.jpg
IMAG0271.jpg (841.72 KiB) Vist 6934 gange
IMAG0269.jpg
IMAG0269.jpg (682.91 KiB) Vist 6934 gange