Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#55973
Hej.

Vi har netop investeret i et LG32PG6000 plasma-tv og skal også have en dvd-afspiller til.
Da jeg gerne vil skære ned på antallet af apparater, vil jeg gerne finde en maskine, der både kan vise flot kvalitet film og afspille cd'er i hifi-kvalitet.

Da tv'er jo er et 32"(og full HD ikke vil være synligt for det menneskelige øje i den str., har jeg ladet mig fortælle), vil det så give nogen mening at fokusere på, at maskinen skal kunne opskalere?

HDMI regner jeg med er et krav.
Har overvejet CAMBRIDGE 540D v.2 DVD-afspiller.

Hvad har andre brugere evt. af erfaringer, jeg kan drage nytte af?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#55976
Hvorfor ikke tage skridtet videre og købe en Blu-Ray afspiller? Hvis man vil have ordenligt HIFI i sådan en maskine, så er det dog ikke de billigste man skal satse på.
Af Jazzkagge
#55986
Blu-ray afspilleren får jeg vel reelt kun noget ud af med Blu-ray film, altså ikke med dvd'er?

Jeg har en del alm. dvd-film, og jeg lejer også dvd'er, som jeg gerne vil se i så god kvalitet som overhovedet muligt, men regner ikke med at skulle købe en masse blu-ray film.

Samtidig er det som sagt et spørgsmål om at finde en maskine, der både kan afspille film og være hifi.kvalitet cdafspiller.

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#55988
En BluRay afspiller er jo også en DVD-afspiller. Afspillere fra eks. Sony har endda en hæderlig opskalering af DVD-materiale og så er prisen fra 1.800 kr. Til HIFI får de dog ikke den bedste kritik.

Jeg synes det virker dumt at afskære sig fra HD materiale blot fordi man har mange DVD'er stående.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#56092
Oppo skulle være mindst ligeså god som nævnte mærker.
Af Kratz
#56146
Jeg har store forhåbninger til Oppo'en, og glæder mig rigtigt meget til der kommer nogle tests af den.
Håber virkelig at den kommer til at have en fornuftig CD playback, som er der hvor de eksisterende Blu-Ray afspillere halter lidt efter min mening. Man kunne selvfølgelig også købe en Denon 3800, men 13.000 kr er altså lidt pepret for en Blu-Ray afspiller synes jeg ;;)