Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jaydk
#50639
Skal til at investere i en blu-ray afspiller, har kigget på

Sony's BDP-S350
panasonic BD55

umiddelbart hælder jeg mest til S350, men mest pga. de ca 1500 kr den koster mindre..

Men ville der være nogen fordel på at smide de sidste 1500 kr BD55'eren ?

Eller er der andre afspillere der er mere interessante/alternativer til de 2 listede ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50641
Hvad med Panasonic BD35?
Af Kratz
#50647
Enig med Yakken, du bør også overveje BD35.

Faktisk bør S350 sammenlignes med BD35, mens BD55 bør sammenlignes med S550.
Både Sony's og Panasonic's Blue-ray afspillere får meget ros, og du går ikke galt i byen med nogle af disse 4 modeller. Nu hvor du har en Panasonic skærm ville jeg nok overveje en Panasonic Blue-ray for at få fulgt udbytte af Viera-link.
Om du kan klare dig med de 'små' modeller eller snarere bør tage en af de dyrere afspillere afhænger af hvad din forstærker kan klare.
Hvis du har en nyere forstærker med HDMI ingang, som kan afkode de nye HD-lydformater, vil BD35 eller S350 være tilstrækkelig. Kan din forstærker ikke afkode HD lyd vil det nok være smart at gå efter BD55 eller S550 som selv kan klare afkodningen og sender lyden videre via analog.
Af Jaydk
#50656
Mange tak for svarene, har ikke pt. en forstærker til at dekode HD lyd formater.. Tror jeg ender ud i at investere i BD55
Af Kratz
#50663
Et fortrinligt valg.
Panasonic's bedste, som ikke engang er så dyr synes jeg. Har set den til omkring 3.000 kr.
Af Madsen
#52086
overvejer at købe en bluray afspiller..

har kigget på panasonics, da jeg har px80...

kan jeg klarer mig med panasonic BMP BD-35 til min Technics SA-DX940 forstærker... eller skal jeg op i BD-55'eren?
Af Kratz
#52107
Jeg kender ikke den nævnte forstærker, men så jeg kan se er den af ældre dato? Derfor går jeg heller ikke ud fra den kan dekode de nyere HD lydformater.
Anbefalingen i dette tilfælde vil derfor igen blive BD55, som kan klare dekodningen inden du sender signalet til forstærkeren.
Alternativt kan du også kigge på Sony's S550.
Af Madsen
#52143
okay tak.
forstærkeren er 6-7 år gammel...

troede bare at det var bedst med panasonic til et panasonic panel.. men der er måske ikke den store forskel hvis jeg vælger sonyen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52163
Den primære fordel skulle vel være i form af at kunne bruge samme fjernbetjening. Hvis dette er ligegyldigt, så er der intet i vejen for at parre en Sony BluRay med et Panasonic TV.[/quote]
Af riazor9
#54737
Jeg har et px80 og overvejer også at købe en blu-ray afspiller. Jeg har tænkt mig at købe en surroundreceiver med HDMI, og går derfor udfra at jeg kan nøjes med at købe en Panasonic BD35? Er det korrekt forstået?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#54749
Det er ikke HDMI-porten der er det afgørende punkt, det er om receiveren kan håndtere HD lyd. Hvis den kan dét, så er BD35 tilstrækkeligt.
Af Kratz
#54752
Alle nye receivere kommer med HDMI.
Spørgsmålet er, om de kan dekode lydformaterne. Du skal særligt være opmærksom på Dolby TrueHD og DTS Master Audio.
Kan den klare disse, vil en BD35 fint kunne opfylde dit behov.
Af JKay
#54756
Jeg ville også kigge på LG BD300
Den skulle være lige så god og så skulle den have hurtigere reaktionstider!
Ca samme pris!