Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af b4de4nd
#49825
Hej Nørder ;)

Jeg er så meget i vildrede...

Jeg har fået mig en lækker plasma skærm og vil gerne have en bluray afspiller.

mht. til lyden har jeg denon avr 2808 så afspilleren skal have video processor.

Jeg havde tænkt på en pana bd30 men da den ikke har processor må jeg gå efter bd50, men nu dukket bd35 og bd55 op når jeg søger på panasonic br afspillere...

Og helt ærligt, jeg kan ikke helt overskue hvilken der er bedst hverken til prisen eller specs.:s
Det er svært at sammenligne dem , bla. også på grundlag for hvilke skiver og formater de understøtter....

Er der en venlig sjæl med lidt mere teknisk indsigt der kan sige mig hvilken afspiller der vil passe bedst til mig?

Skærmen er i øvrigt en TH42PZ700
Af Corax
#49838
Jeg ved ikke lige hvad du mener med at BD30 ikke har processor, fordi alle Panasonics blu-ray afspillere har en UniPhier video processor.

Der er ikke rigtig nogen grund til at kigge på den gamle modeller da de nye kan fås billigere.

Din AVR-2808 ser ud til at have både HDMI og understøttelse af de nye ukomprimeret lydformater så du har ikke brug for BD55'erens analoge udgange hvilke er den eneste forskel på BD55 og BD35.

Så jeg vil sige at den bedste afspiller for dig er en DMP-BD35.

Jeg vil lige minde dig om at flere steder der sælger Panasonic's afspillere tilbyder at gøre dem kodefri på DVD-delen (IKKE BLU-RAY) ganske gratis.
Af b4de4nd
#49846
Men skal det forståes sådan at bd35 er nyere end bd30 ?
Af Kratz
#49865
Corax skrev:Din AVR-2808 ser ud til at have både HDMI og understøttelse af de nye ukomprimeret lydformater så du har ikke brug for BD55'erens analoge udgange hvilke er den eneste forskel på BD55 og BD35.
Mener nu også BD55 har nogle andre småforbedringer, men er derudover enig med dig i, at BD35 er det bedste valg hvis receiveren kan afkode HD lydformaterne.
b4de4nd, BD35 er en profil 2.0 afspiller, hvor BD30 var en profil 1.1 afspiller. Du kan godt stadig finde BD30, men den koster det samme som BD35. BD35 er en generel forbedring af BD30, og dyr mener jeg ikke man kan kalde den :)
Af b4de4nd
#49871
okay super!

Jeg har bestilt en dmpbd35 :D

Det der forvirrede mig var at jeg stod i panasonic centeret og de sagde at den nye bd30 kom snart de havde den ikke i butikken p.t (det er 4 måneder siden) og det var nyeste skud på stammen af bd afspillere...

Men på nettet fandt jeg så bd50 og var i tvivl om hvad jeg skulle have, og endnu mere da der så dukkede bd35 og bd55 op, og en sammenligning på pricerunner var mere forvirrende end gavnlig. Der var det som om den gamle på nogle punkter kunne mere end den nye model og omvendt...

Men tak for hjælpen :D

Glæder mig til at nyde billede og lyd i full hd :D