Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#48223
Mener nu også jeg har set sammenlignende test af Blueray i forhold til opskalleret DVD. Samtlige testpersoner (og dette var vel og mærke ikke-fagpersoner) var i stand til at udpege Blueray som bedste kvalitet.
Brugeravatar
Af Andromedia
#48230
Hold nu op! Er der slet ingen her der kan læse hvad jeg skriver? Jeg siger bare at den billedemæssige kvalitetsforbedring ikke er prisen værd, IMHO!

Når (hvis?) bluray en dag kommer ned i samme pris som en DVD afspiller så køber jeg nok en. For ja, bluray er bedre end DVD...... LIDT bedre ;)
Af bleze
#48233
Der går nok lang tid (nok aldrig) før du ser afspillere til 200-300 kr som du kan få DVD afspillere til - men så er det som altid skod afspillere. Jeg var early adopter på DVD og gav 5500 kr for en billig afspiller. Senere købt bedre til 6600 kr og siden billigere til 1500 kr.
Så 3000 kr er ikke meget for en afspiller og filmene koster ikke meget mere end en DVD. Fordele kontra hvor meget mere man får for pengene hvis man har en god skærm giver fint mening og det er hverken en lille forskel eller placebo. Det er et kvante spring i kvalitet på både billede og lyd IMHO
Af zTeFaN
#68686
Snakker I stadig fysiske medier? Ha! Konceptet med et fysiske medie er jo dømt til at uddø. Det giver ingen mening med nutidens teknologier. Blu-Ray KVALITET er lækkert, men at man skal have det på en skive er fjolet, imho.
Af Kratz
#68692
Nu ved jeg ikke hvad du mener med stadig?
Så vidt jeg kan se har der ikke været liv i denne tråd 3/4 år!
Men derudover mener jeg nu ikke der er sket nogle mirakler siden, som ændrer markant ved nogle af synspunkterne.
Det skulle da lige være, at Blu Ray afspillere nu kan fås under den magiske 1.000 kr grænse og at der efterhånden er mange gode tilbud på BD film til 100-150 kr :)

Så alt i alt har du ret. Fysiske medier er dømt til at uddø. Spørgsmålet er blot hvornår? Bliver det f.eks. først om 100 år er det nok ikke så relevant for os ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#68693
"Stadig" er nok et lidt forkert ord at bruge, når nu tråden er over et halvt år gammel. Der er jo ikke nogen udbyder der er tæt på at lancere VOD med 1080p-kvalitet herhjemme.
Af Ziggy Starman
#68718
Hvad med Microsoft egentlig? Kører deres HD VOD ikke stadig i bl.a. USA over Xbox Live? Tror vi kommer til at se mere af den slags fra dem. Nu hvor de også vil lancere games on demand kunne man tro, at vi danskere også måtte få lov at være med i det. :)