Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#48115
Den må koste max 2500 kr.
Den skal "spille" sammen med en Panasonic plasma-skærm TH-42PZ85.
Den skal være DivX Ultra kompatibel og gerne USB indgang på fronten.
Den skal have HDMI udgang,Optisk og Coaxial digital udgang.

Lige nu har jeg en crappy Philips DVP3980 fra Bilka,der absolut ikke har den bedste billedprocessor,og som ødelægger film-kiggeriet pga. det dårlige billede den giver........Og ja.......fjernsynet er kalibreret,så det er ikke det der giver det dårlige billede.

På forhånd Tak :)
Af Trans4M
#48116
Kom til at poste i forkert forum......skulle have været under DVD / HDD Recordere :(
Af Trans4M
#48125
Prøver at kigge på den.........Tak for linket :)
Af Kratz
#48136
Nu spørger du til en god DVD afspiller, men jeg vil stadig sige køb en god Blue-ray afspiller, og få en god DVD afspiller med i købet!
For nu at blive ved Panasonic, så laver de nogle forrygende Blue-ray afspillere, som f.eks. denne her: http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-dm ... 4940p.html

Den er netop blevet køret som product of the year hos WhatHifi, og koster trods alt kun 500 kr ekstra i forhold til den foreslåede DVD. Den kan også findes på nettet til omkring 3.000 kr: http://www.dvdpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=
Af Trans4M
#48164
Har efter stor overvejelse valgt at sige god for BluRay.
Panasonic'en lyder til at være et godt bud umiddelbart,så matcher den jo også plasma'en der hænger på væggen :)
Af cannavaro
#48167
Nu er Blu-Ray maskiner jo ret beset ikke rigtig gode til Dvd-afspilning. Panasonics Blu-Ray maskiner hører dog til én af de bedre, men du må alt andet lige gå på kompromis med kvaliteten, i forhold til En god Dvd-afspiller, som måske koster de der 2000-2500 Kr. Hvis du vil have 'en af de bedste Dvd-maskiner på markedet, er det OPPO, som egentlig også er okay billige. Den billigste ligger vist på 3000 Kr. Umidelbart er det højere end dit budget.
Af Trans4M
#48174
Det er svært at gå fra DVD til BluRay når rigtig mange siger at BluRay maskinerne ikke er særligt gode til DVD-film.Jeg har ikke andet end DVD film på hylden,og vil ikke skifte til BluRay hvis maskinen ikke kan afspille dem med et nogenlunde godt resultat.
Lige p.t. kører jeg med en billig Philips fra Bilka,model-nr: DVP3980 fordi den gamle gik i stykker.Jeg vil nægte at tro på at Panasonic'en er dårligere til at afspille DVD'er end Philips'en.Min Philips gør det faktisk med et meget godt resultat i betragtning af at den kun koster 499 kr.
Men er BluRay maskinerne virkelig "så dårlige" til DVD-film,jeg har ikke selv set en BluRay maskine med en DVD i .........?
Brugeravatar
Af Rechain
#48183
Det er ikke alle BD afspillere der er lige gode til at afspille alm. DVD film. Min BDP-S350 er dog rimelig god til at afspille DVD. Har lige set Lord of the Rings 1+2+3 på min S350 og må godt nok sige at kvaliteten er HELT i top hvad angår de fleste DVD "film" vil jeg tro. Men igen, ikke alle BD afspillere er gode til at vise kvaliteten fra DVD film.

Jeg blev mildesttalt overrasket over hvor god kvalitet alm. DVD (Lord of the Rings) får ved hjælp af BDP-S350. Jeg glæder mig dog stadig til at skaffe LOTR på Blu-Ray, men indtil da er der visse film jeg gerne ser på min BD afspiller ;) men det er ikke alle. Jeg har ikke testet så mange endnu, men nogen film kan være grimmere at se på alm. DVD, selv på min BDP-S350.
Senest rettet af Rechain 22. jun 2016, 23:50, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
#48202
Det er helt korrekt at flere BD afspillere har været middelmådige på DVD fronten, især de tidligere modeller. Men især Sony's og Panasonic's seneste modeller (350 og 550 fra Sony, samt 35 og 55 fra Panasonic) klarer altså jobbet ganske fortrinligt. Jeg vil påstå, at man skal op i deciderede high-end DVD afspillere for at se en forbedring.
I forhold til den nævnte Phillips afspiller vil jeg i hvert fald godt garantere et bedre resultat.

Der hvor jeg stadig mener Blue-ray halter lidt, er når det gælder CD playback. Det er hovedårsagen til jeg endnu ikke har investeret i Blue-ray. Men hvis man udelukkende er ude efter en Blue-ray/DVD afspiller, viller jeg ikke holde mig tilbage!
Af Trans4M
#48270
Det er rart at få lidt feedback fra andre brugere der har prøvet DVD på BluRay maskiner.Takker for det.
Jeg har kigget på Panasonic's DMP-BD55 maskine.
Den havde også vundet en pris i WhatHifi,så helt dårlig lyder den ikke til at være.Har læst reviewet på WhatHifi...og det lyder udemærket.
Maskinen skal ikke bruges til CD.Jeg plejer for det meste at streame net-radio :)