Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42587
Hejsa allesammen

Jeg og min kæreste er så heldige at vi ejer et Samsung LE-40M87BD og ja jeg mener heldig for jeg er rigtig godt tilfreds med det :)

Jeg har en ældre/lille Denon DVD og den fungere også upåklageligt, men nu da min økonimi er blevet lidt bedre så ville jeg gerne kunne udnytte det fuldt ud. Jeg tænker self på en Blu-ray afsliller.

Jeg har gennem et stykke tid, fra tid til anden, fulgt lidt med i hvad der kommer af afspillere og jeg syntes tit spørgemålet er: "PS3 eller -en given afspiller-", jeg syntes dog ikke jeg har behov for en konsol. Jeg har ikke råd til en af de helt dyre drenge, men jeg har kigget på SAMSUNG BDP-1500 fra hifiklubben til 3000, som jeg burde få råd til inden for et par måneder. Mit spørgsmål er som så mange andre, er den ok til prisen eller er det helt andre jeg bør se på?

Har min Receiver en indflYdelse på mit valg? Jeg har en "Yamaha RX-V650: 7.1 Surround Receiver" af lidt ældre dato, noget der ligner 4år eller deromkring, men den spiller sku godt.

Håber på at få en masse konstruktive kommentare.

-Proxiz

Link:
SAMSUNG BDP-1500 Blu-ray
http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... r_sort.htm
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#42588
Jeg er selv tilhænger af PS3 og jeg ejer da også en, som bliver brugt flittigt.

Det smarte ved PS3 er, at den kan meget mere end at fungere som Blu-Ray afspiller. Blu-Ray delen er faktisk tæt på at være komplet, og væsentlig bedre end en del af de stand-alone afspillere der er på markedet. Oven i hatten loader den væsentlig hurtigere. Du smider simpelthen bare en skive i og filmen vises. Det sker sjældent på de almindelige afspillere, der kan være frustrerende langsomme.

Samtidig får du adgang til PS Store, hvor du kan hente trailere for en del kommende og netop udgivne film. Smart og praktisk.
Du kan også købe en decideret fjernbetjening til PS3, så du slipper for at styre med de lidt sjove controllers.

Som du kan høre, er jeg selv mest til løsningen med PS3. Ikke mindst fordi det er en fremragende Blu-Ray afspiller, der ikke koster mere end 3000-3200 kroner. :)
Af Kaare
#42591
Undertegnede har selv en Samsung LEM40M86 fladskærm og har fornylig anskaffet en BD-P1500 afspiller, som jeg er oven ud tilfreds med på grund af den knivskarpe kvalitet, den præsterer, hvilket bekræftes ved flere review fra UK forums (opskalerer alm. DVD film til 1080p). I øvrigt bekvemt med med Samsungs Anynet funktion, som betyder, at man kan betjene afspilleren med TV'et fjernbetjening. I øvrigt legende let med firmware opdateringer fra Samsung; fornylig released af Samsung. Kan varmt anbefale modellen, som også er total støjfri. Fremtræder også et et matchende sort look til fladskærmen.

mvh
Ole Kaare
Senest rettet af Kaare 13. aug 2008, 09:00, rettet i alt 1 gang.
Af Corax
#42601
Jeg har selv et 40" M86 og en Panasonic DMP BD50 Bluray afspiller og jeg kan kun sige at bluray ser fantastisk ud og lyder fantastisk!

Jeg valgte en BD50 frem for en PS3 fordi jeg fik en afspiller der er regionskodefri på DVD delen, lydløs, understøtter CEC, kan bitstreame HD lyd, har et lavere strømforbrug og har IR modtager og en medfølgende fjernbetjening.

PS3'eren er kun bluetooth så man ikke bruge hvilken som helst universal fjenbetjening til den uden at skulle bruge en tredjeparts løsning som ikke virker perfekt.

Din reciever understøtter dog ikke HD lyd (TrueHD og DTS-HD) som er de nye lossless lydformater og det betyder at afspilleren skal kunne dekode HD lyd for at din reciever kan modtage det.

Lige nu understøtter P1500 TrueHD dekodening men ikke DTS-HD, mens PS3'eren kan dekode begge formater. P1500 skulle dog få DTS-HD dekodening med en firmware opgradering senere.

Hvis du går op i ekstra materiale så er PS3 profile 2.0 og P1500'eren kun profile 1.1 (den skulle dog også blive 2.0 med en firmware opgradering). Profile 2.0 giver bla. mulighed for download af trailere, undertekster og spille online spil.
Af Proxiz
#42651
Mange tak for jeres kommentare :)

Men puha hvor er det svært at vælge. Jeg har altid været af den tro at en dedikeret maskine ville være bedre end en kombi maskine, i dette tilfælde en BluRay og kombi maskinen PS3. Jeg ved bare at jeg ikke kommer til at bruge PS3'eren som konsol og det vil være endnu en fjernbetjening på sofabordet hvis jeg går den vej, men samtidig kunne det jo være nice nok at have muligheden.

Jeg tror jeg vender ind forbi Hifiklubben i dag på vej fra arbejde og får en snak med dem. De har et "køb nu, betal til januar" tilbud agtigt noget kørende lige pt og det ville passe mig fint, kunne få den nu og så få sparet sammen til januar. Jeg har før handlet med dem og de har altid været behjælpelige med updateringer/firmware af det de sælger, så mon ikke også de er til at tale med denne gang!

Lyden. Jeg ved godt jeg ikke på nuværende tidspunkt kan udnytte en BluRay fuldt ud på lydsiden da min ældre reciver ikke understytter lydformatet, men jeg kan vel stadig bruge min reciver og få den lyd jeg har nu? (hvilket jeg er godt tilfreds med).
Af Proxiz
#42863
Nå, jeg var en tur i Hifi-klubben her sidste i sidste uge og der blev jeg sku ikke meget klogere. Ville gerne have set 1500'eren i aktion, men de havde ikke være gode ved deres demo model (overopvarmning) så den var sendt til rep. Jeg blev dog ikke meget klogere, den medarbejder jeg snakkede med var ikke til den store hjælp. Han havde selv en PS3 som han brugte som afspiller og var godt tilfreds med den.

Jeg er sku stadig i tvivl om hvilken vej jeg skal gå.

Samsung:
+Lydløs
+Tv+BluRay på 1 fjernbetjening
+Nice design
+Kan få den nu
+Prisen passer til budgettet
+/-Profil 1.2 (opgraderes til 2.0 når den kommer)
+Kan få den nu.
-Det er "kun" en afspiller

PS3:
+Nice design
+Consol (selv om jeg nok ikke kommer til at spille meget er det stadig et +)
+Mediacenter
+2.0 Profil
-Blæser
-Controler som remote
-prisen (koster 3000+ fragt på nettet, men alt extra udstyr koster kassen)
-Bliver nød til at vente 2-3måneder, skal have sparet op :(

Var hvad jeg lige kunne tænke på af + og -, kan være der kommer flere.

Lyden kan jeg desværre ikke udnytte på nuværende tidspunkt og her er jeg lidt på dybt vand, men jeg ville sige at med 1500'eren har den bedste/de fleste "nyeste" lydformater. Selv om jeg ikke kan udnytte dem pt, kunne det jo være jeg kom til det på et tidspunkt.

Nu går vi jo så småt film sæson'en i møde (mørke, kulde, blæst ;;) ) så et andet spørgemål er om jeg skal hente p1500'eren (køb nu-betal til januar) eller spare sammen og vente til januar og købe en PS3. Kunne jo også være at den faldt i pris nu da den større 80bg udkommer og måske et januar udsalg? samme gælder egentilg også P1500, kommer den på januar udsalg?

-Proxiz (i syv sind)
Af malke
#43010
Hey Proxiz,

Har du overvejet den gamle Samsung BDP-1400?
Den har netop DTS HD-dekoder og Dolby True HD-dekoder OG 5.1 analog-output!

Går du fra at din yamaha-receiver har mindst 5.1 analog-input - dvs du smider 'bare' 6stk phono-kabler ind i yamaha-receiveren fra BDP-1400'eren og så burde du opleve HD-lyd.

Det er ihvertfald sådan som jeg har forstået det iflg. denne artikel: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 8&zoneid=3

Jeg har selv overvejet BDP-1500, men da den hverken kan dekode alle HD-lyde eller har 5.1 analog-out, så tror jeg at jeg ender med en BDP-1400!

Samsung BDP-1400 fås iøvrigt til ca 1600kr (ved ikke om man må nævne forhandlere i dette forum?) OG den skulle være bedre til SD DVD'er end fx Pana's nye BD-30 afspiller.

Mvh
Malik
Af Proxiz
#43216
Smider lige et link til min Reciver: http://www.yamaha.co.jp/english/product ... xv650.html

Havde faktisk ikke set der ikke er analog 5.1 på p1500'eren. Vil det så sige jeg faktisk ikke kan få lyd ud af den med min nuværende revicer? Jeg gik faktisk bare ud fra jeg kunne forbinde de 2 med et coax kabel og så spillede den fin 5.1 lyd.

@malke
Jeg kan ikke helt finde 1400'eren til de 1600 som du skrev, kan du evt uddybe hvor jeg kan finde den til så billige penge? :)
Kan 1400'eren opgraderes til 2.0 eller er det kun 1500'eren?

og er Pana's ny model ikke DB-50'er?

-Proxiz
Af malke
#43367
Pana's to nye modeller hedder BD30 og BD50 ;)

Jeg ved ikke om man må linke til forhandlere herinde, så hvis folk vil have link må I sende PM :)

Du kan sagtens bruge coax om du vil, men så er det ikke HD-lyd men "alm" DolbyDigital-agtig - hvis du bruger 5.1 analog-out så er det HD-lyd ;)
Af zyckelmaster
#43374
Der er tradition for at linke så meget du lyster, så læg du det bare frem i al offentlighed....