Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42122
Hej

Har nu brugt flere uger på at sætte mig ind I HD DVD verden, da jeg har planer om at købe et billigt fra ebay, i løbet af de næste par dage.

Efter at have læst lange forumindlæg, kan det konstanteres at Toshiba HD-XE1 er kongen, men også knap 3 gange så dyr som lillebrødrene E1, EP10, EP30 og EP35.

Da mit TV er et Toshiba 42 tommers fjernsyn med 1080p/24, kan jeg rolig droppe HD-E1.

Nu står valget mellem EP10 og EP35, kan simpelthen ikke bestemme mig.

Har researchet lidt, og fundet følgende fordele på begge modeller:


Fordele ved HD-EP10: Bedre design, kan gøres Regionfri, Lidt billigere end EP35.

Fordele ved HD-EP35: 5.1 analog lyd output, god analog lyd, nyere, skulle have lidt bedre 24p end EP10.


Har ikke nogen digital HDMI souround-system, men derimod kun to analog højtalere og en gammel forstærker (som dog har udemærket lyd), som har analog sound ingange.

Kan ikke vælge, hvad ville være det bedste valg for mig?

Hvordan ser det ud med opskaleringen af normale DVDer iforhold til hinadnen... (som er den primære grund til at jeg køber en HD DVD afspiller)...hvilken af dem opskalere bedst?


Tak på forhånd :)


Kamanski
Af kenneth molin
#42125
Hej Kamanski.

Uden at tage stilling til nogle af produkterne, vil jeg blot sige, at det umiddelbart er en dårlig investering at købe en HD DVD..

Og det skyldes en årsag. Sony Bluray vandt krigen om formatet. De filmselskaber, som støttede HD DVD har trukket sig og lancerer ikke flere film i HD DVD. Det er hvertfald det seneste jeg har læst omkring emnet.

Du kan bla. læse dette link om emnet.. Der henvises formentlig til nyere artikler, men det var hvad jeg kunne finde pt.

http://ing.dk/artikel/85706


Hilsen Kenneth.
Af kamanski
#42127
Uden at tage stilling til nogle af produkterne, vil jeg blot sige, at det umiddelbart er en dårlig investering at købe en HD DVD..

Og det skyldes en årsag. Sony Bluray vandt krigen om formatet. De filmselskaber, som støttede HD DVD har trukket sig og lancerer ikke flere film i HD DVD. Det er hvertfald det seneste jeg har læst omkring emnet.
Mener absolut ikke det er en dårlig invistering, og er skam klar over at Blu-ray vandt formatkrigen. Var selv med til at følge formatkrigen, "i sin tid" og heppede forgæves på Toshibas HD DVD.

Grunden til at jeg køber en HD DVD afspiller, er både på grund af de billige HD DVD film, der er til salg overalt men primært på grund af den gode opskalering som HD DVD afspillere har. I stedet for at købe en dyr upscaling DVD-afspiller, ser jeg mere megningen i at invistere i en maskine der både kan opskallere dvder og afspiller HD DVDer.


Ved bare ikke om det er HD-EP10, jeg skal gå efter eller om det er EP-35. Det er derfor jeg søger hjælp fra folk der har erfering eller viden omkring disse maskiner?
Brugeravatar
Af Stefan V
#42134
Hvad vil du give for en afspiller? jeg har efterhånden set en del annoncer for Toshiba HD-XE1 inkl film, den er skam blevet billig :)
Udover det vil jeg også lige tilføje at det er en lidt "kortsigtet" invistering, men det er jo dit valg ;)
Af kamanski
#42145
Hvad vil du give for en afspiller? jeg har efterhånden set en del annoncer for Toshiba HD-XE1 inkl film
Regner ikke med at give mere end de, omkring 2000 kr. for sådan en afspiller. HD DVD er trosalt et dødt format.
Udover det vil jeg også lige tilføje at det er en lidt "kortsigtet" invistering, men det er jo dit valg
Tja, muligvis. Men det er jo heller ikke den store invistering, jeg går efter.

Hvis jeg finder en Blu-ray afspiller der kan opskalere, lige så godt som EP10/EP35 og kan fås omkring de 2000, byder jeg gerne.
Brugeravatar
Af Stefan V
#42452
kamanski skrev: Tja, muligvis. Men det er jo heller ikke den store invistering, jeg går efter.

Hvis jeg finder en Blu-ray afspiller der kan opskalere, lige så godt som EP10/EP35 og kan fås omkring de 2000, byder jeg gerne.
Jeg skal ikke udtale mig om opskaleringen, for jeg har ikke set modellerne i aktion :)

Som du siger så er et par tusinder ikke meget for en god afspiller. Hvis jeg var dig så ville jeg bare gå i gang med at finde et godt tilbud ;)