Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#35894
Jeg var nede i Fona idag, de fortalte mig at der var stor forskel på blue-ray afspillere, at man kunne få nogle til 3k og andre til 8k og at der var forskel på kvaliteten af elektronikken i dem
Har dette noget på sig? Selvfølgelig er der forskel på en til 3k og 8k, men er den forskel bemærkelsesværdig?

Hvilken model kan i anbetale?
Af red_martians
#35896
Jeg har svært ved at sige det, da jeg aldrig har oplevet en blu-ray til "8000"kr før. Men den nyeste Panasonic BD30 og Samsung 1400 er jeg meget lidt imponeret af. De generere rigtig meget støj i billedet. Grunden tila t jeg kan sige det, er at jeg har oplevet Toshibas top-HD-DVD-afspiller på samme skærme. Uden støj.
Så personligt kan jeg kun forestille mig at der er en forskel mellem afspillerne. Blu-ray burde kunne udrette det samme som HD-DVD på billedekvalitet.
Af Gravesen
#35898
Men blue-ray bliver fremtidens nye format korrekt?
Jeg har hørt meget godt om Panasonic, så dem skal jeg se lidt nærmere på.
Brugeravatar
Af Stefan V
#35916
Jo, Blu ray er "fremtidens format", i hvert fald i forhold til HD-DVD!

Problemet er bare hvor lang tid at det holder ;)

Jeg har selv en Sony BDP-S300 blu ray afspiller, og den er jeg selv rigtig glad for. Så vidt jeg ved skulle panasonics modeller også være ganske gode.

Recordere har lavet en test af Panasonic BD-30:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1673&zoneid=1
#35917
Gravesen skrev:Jeg var nede i Fona idag, de fortalte mig at der var stor forskel på blue-ray afspillere, at man kunne få nogle til 3k og andre til 8k og at der var forskel på kvaliteten af elektronikken i dem
Har dette noget på sig? Selvfølgelig er der forskel på en til 3k og 8k, men er den forskel bemærkelsesværdig?

Hvilken model kan i anbetale?
Vi bevæger os nu hen i en digital alder og mere og mere kan udtrykkes i korrekt eller forkert. En analog afspiller har mange flere dimser at dreje på for at optimere billedet, men dybest set handler det i en Blu-Ray afpsiller om at gøre det korrekt.

Hvis f.eks. 1080p24 formatet tages som reference, så får du lige nu ikke en afspiller der gør det meget bedre en PlayStation 3. Billedsiden er som den skal være, men der mangler dog nogle output på lydsiden (dog ikke noget jeg personligt synes er nævneværdigt).