Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noob
#34262
Efter nogle dages læsning i tv-trådene har jeg nu købt en lækker Panasonic 42PX80'er.

Næste skridt i hjemmebiffen er en BluRay-afspiller nu hvor krigen er afgjort, men synes ikke jeg blev klogere på hvilken én det skal være efter at have kigget lidt på trådene her. Hvad skal jeg være opmærksom på i mit valg af BluRay-afspiller?

Nogle kommentarer til Panasonic BD30 eller BD50 (for nu lige at være mærkevare-tro)? Hvad med PS3 eller andre?

Bukker mig ærbødigt for råd og kommentarer...
Af khougaard
#34268
For mig er der ingen tvivl. PS3, den skulle være en af de bedste og ikke mindst får man en super spillemaskine med i købet, og man kan få den for cirka 3000,-
Men den har selvfølgelig ikke det pæne design med sig :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#34269
Jeg vil også helt bestemt sige en playstation 3. Jeg har selv en og har været utrolig glad for den.

Den er jo også netop blevet opdateret til en profile 2.0 Blu-Ray maskine, og er således den første på markedet.
Brugeravatar
Af Stefan V
#34295
Hvad indeholder denne "profile 2.0" opdatering? Er det bedre billed/lydkvalitet? Eller er det noget helt andet?
Brugeravatar
Af azrael
#34401
Profile 2.0 betyder, at afspilleren kan hente opdateringer og "extras" fra nettet. Det er det, der også kaldes for "BD Live". Profile 1.1, der blev et krav sidst i 2007 (oktober vist), indfører billede-i-billede funktionalitet, også kaldet "BonusView".

Begge features eksisterede for øvrigt i HD-DVD fra start.

Jeg ved dog ikke om jeg ville tilslutte mig udtalelserne om, at PS3 er bedste bud på en blu-ray afspiller. Det er trods alt først og fremmest en spillekonsol og man skal også påtænke, at den larmer mere end en dedikeret blu-ray afspiller.

Panasonics DMP-BD30, som du selv nævner, lyder faktisk ganske spændende. Ellers vent til sommeren, hvor man kan forvente flere modeller med profile 2.0. Medmindre aktuelle modeller allerede har ethernet stik kan man godt glemme alt om en evt. opdatering til profile 2.0.
Af Sploink
#34403
azrael skrev:
Jeg ved dog ikke om jeg ville tilslutte mig udtalelserne om, at PS3 er bedste bud på en blu-ray afspiller. Det er trods alt først og fremmest en spillekonsol og man skal også påtænke, at den larmer mere end en dedikeret blu-ray afspiller.
.
Fordi det er en spille konsol, gør det ikke maskinen til en ringere Blu Ray afspiller. Den er stadig i top klassen af afspillere, især efter 2.0 opdateringen.
Og der skulle eftersigene være en opdatering på vej, som gør den i stand til at dekode DTS HD master. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#34454
Den energibevidste forbruger vil også fremhæve strømforbruget i en PS3 som relativt højt for en simpel videoafspiller...
Af noob
#34928
Tak for indlæggene.

Jeg læste noget om, at PX80'eren skulle være rigtig god fordi den understøtter 24p. Gør en PS3 også det?
Brugeravatar
Af azrael
#34933
Alle blu-ray afspillere skulle per definition kunne håndtere 24p, så det kan en PS3 også. Der har været bøvl med nogle *tv*, da 24p kom på tale, men jeg vil vove den påstand, at de fleste nye tv i al fald kan tage imod 24p. Hvad der så sker internt i tv'et kan man ikke rigtig vide. Jeg tror/håber dog, at signalet behandles ordentligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#34937
Lige netop PX80 kan vise film ved 96 Hz i stedet for de 100 Hz som den normalt bruger. Den skifter selv når den opdager et 1080p24 signal.
Af thomit
#34943
PS3's blu-ray er langt i fra den beste på markedet - den er (var) blot en av de første på markedet, og på grund av at man fikk en game-box på kjøpet, blev den raskt populær som blu-ray kilde.

Jeg vil dog anbefale Pioneer's LX serie til kunden der er litt mer seriøs og krevende.
Af gullip
#34973
Der er i øjeblikket et fælleskøb kørende på en
Panasonic DMP-BD30 blu-ray, hvor du får et par film oveni hatten:
http://www.recordere.dk/indhold/templat ... &zoneid=13
Det kunne i hvert fald være et udmærket bud på en afspiller.

Jeg sidder selv inde med en ps3, og synes den klarer bluray afspilningen godt, og man kan jo købe en fjernbetjening til den, så den minder præcis som en alm. afspiller. Også kan den jo fungere som en multimedie maskine, hvis man er til den slags :)
Af noob
#34974
Jeg tror, det bliver en PS3 nu hvor jeg har fået afklaring for at den skulle være rigtig god til film. Jeg kan sikkert ikke se forskel alligevel på et "rigtig godt billede" og et "fantastisk billede".

(1) Den koster 2.700 kr i Kvickly. DMP-BD30 er en Blu-ray profile 1.1-afspiller og koster over 3.000 kr. Selvom jeg dog ikke er helt inde i det med teknikken, synes jeg det er fedt med en (2) spillekonsol oveni. Desuden har jeg fået den trygge opfattelse, at (3) PS3 med profile 2.0 opdateres automatisk - fint nok, at jeg ikke selv skal tænke på det.

Derudover lader det til, at den nye PS3 støjer mindre end den tidligere model - og bruger knap så meget strøm, så den miljømæssige samvittighed er også i orden.

Takker igen for indlæggene.


Opdatering:

Ratatouille står knivskarpt i PX80/PS3-kompinationen! Så skarpt, at det distraherede filmoplevelsen i starten... Wow!