Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niszen
#32737
Hej Flatpanels.dk
Jeg har et LG 32LC52 fjernsyn og til det har jeg en Philips DVP3142 dvd afspiller. Jeg regner snart med at få Logitech Z5500 anlæg så jeg har lige et enkelt spørgsmål.

Er det bedst at gå ud og købe en billig DVD afspiller med HDMI til de ca. 400? Eller kan jeg beholde den jeg har nu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#32758
Nu kender jeg desværre ikke kvaliteten af din nuværende afspiller, men umiddelbart lyder det ikke fornuftigt at købe en billig DVD afspiller blot fordi den har HDMI. Det er bestemt ikke en garanti at billedet bliver bedre bare fordi den tilsluttes via HDMI i stedet for scart.
Af Niszen
#32768
yakken skrev:Nu kender jeg desværre ikke kvaliteten af din nuværende afspiller, men umiddelbart lyder det ikke fornuftigt at købe en billig DVD afspiller blot fordi den har HDMI. Det er bestemt ikke en garanti at billedet bliver bedre bare fordi den tilsluttes via HDMI i stedet for scart.
Hvad med lyden bliver den heller ikke bedre?
Af mca
#33117
Niszen skrev:Hvad med lyden bliver den heller ikke bedre?
Logitech Z5500 har vist ikke HDMI, så HDMI giver ingen mening her. Hvis din nuværende afspiller har digital ud, så køb et digitalt lydkabel der passer til (optisk eler coaxial).

Hvis du vælger at købe ny DVD-afspiller, så sørg for at den kan opskalere, så er der ihvertfald en god sandsynlighed for at HDMI mellem afspilleren og dit TV kan give en billedmæssigt fordel over scart.