Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#31426
Hey allS

jeg har lige købt en PS3 og et Samsung LE40M87BD , samt 300 på blue ray dvd, og et HDMI kabel ... (B

men når jeg ser filmen, mangler det skarphed??.. det er lidt grumset.. :(( .. som en normal dvd ;;)

jeg havde ellers lige glædet mig til at se en fed film, med et skarpt billede... men blev lidt skuffet??.. husker ellers de udstillings skærme jeg så med fuld HD.. at de var meget mere skarpe... :(

mangler jeg at kalibrer det?, er der noget jeg mangler at aktivere for at kunne se HDMI film ???

håber inderligt at i kan hjælpe en ganske trist fyr :( :((
Af Sølling
#31428
Nu kender jeg ik en PS3, men på Xbox skal du ind og vælge f.eks.720p eller 1080i. Som standard står xboxen vist op 420 eller noget. Kan måske være du skal indstille din ps3 til 1080p.
Af Rought
#31429
når du starter din PS3 op.. så køre den en plug and play, hvor den finder den mest optimale løsning.. den skriver selv at den køre 1080P.. så det burde være sat op til det.. har også været inde og kigge på dens opsætning.. ser fint ud :((
Af hypre
#31436
Har du set 300 Blu-ray DVD'en på et andet maskine? Jeg husker at der var nogen som var ikke helt tilfreds med billede kvalititen på denne DVD.

Eller evt. prøve et andet. JEg er meget nysgerrig at høre hvordan det løser sige, havde også gået med tanken om at have en PS3 ved siden af XBOX'en.

Dave
Af Rought
#31444
okay?.. jeg må ud og købe en anden blue ray dvd så.. kan det være fordi at jeg lige pt kun er tilkoblet antenne stik .. indtil jeg får digital pakken??... kan det så gøre at fjernsynet nedjuster sig selv????.. eller evt skal bruge en kaliberings mand? :o


problemet er at jeg ikke kender andre som har blue ray :s ?..

selvom den PS3 er rimelig billig nu.. 2900 kr?! :)
Af Rought
#31445
hypre
.
kan se du også er fra kbh.. og at vi har samme tv :)

hvor godt kender du dit tv?, evt om du har indstillet det efter du fik det?
Af Gabba
#31450
Jeg kan huske, at jeg så en Blu-Ray (SWAT) på Samsung's første full HD tv, og der klagede jeg også over, at billedet var grumset, dvs. meget pixel-støj. Det fixede ekspedienten ved at skrue ned for kontrasten. Det var endda som om, at det eneste, der ændrede sig var, at støjen forsvandt.

Hvis du ikke har ændret på indstillingerne efter du har modtaget Tv'et, så skal du sandsynligvis skrue ned for Brightness, Contrast og Colour - alle tre på een gang. Et godt start-bud, hvis man ikke kender apparatet er, at sætte alle tre på ca. 50%, men prøv at lege lidt med det selv.

Nogle Blu-Ray film er kodet med MPEG2 for at være kompatible med alt eksisterende hardware. Det giver lavere kvalitet, og derfor mere pixelstøj. Denne pixelstøj har det med at blive forstærket på LCD TV, og desto flere "digitale forbedringsteknikker" der er aktiveret, desto værre er det. Prøv også at slukke for alle apparatets billedforbedringsteknikker (inklusiv dynamic contrast, der er pisse-irriterende). De er desuden ikke nødvendige, når du kører 1080p på indgangen fra din PS3.

Jeg er overbevist om, at du kan finde gode indstillinger. Du kan naturligvis få en prof til at kalibrere det, men du kan også google "settings + M87" (uden citationstegn!) og se, hvad der dukker op. Det er et meget populært TV, så der findes sikkert masser af sider, der har undersøgt dette.

Håber du får held med at indstille dit apparat, så du bliver tilfreds! :)

ps. Kan det ikke være, at 300 er lidt grumset med vilje? Sådan husker jeg det, da jeg så den i biografen...
Af Langmack
#31451
300 ér grumset. Sådan har instruktøren bestemt at den skulle være.

Så dit udstyr fejler intet :p
Af Rought
#31453
jeg ved godt at 300 er grumset fra start af.. men det skal da være bedre kvalitet end en normal dvd.. skal det ikke?.. jeg kan ikke se forskel? :(

men hvor finder man en proff som kan gøre det for mig?.. hva koster det evt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#31458
Har du prøvet nogle af de indtillinger der er foreslået på HDTVtest.co.uk ?
Slå alle billedforbedrende funktioner fra som det første.
Af Rought
#31474
tænkte på.. ville i anbefale jeg bruger den der game mode settings??
Af hypre
#31481
Jeg ville sige bruge 'game mode' hvis du kun spiller på den. det giver ikke en godt billede til film.