Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mxee
#27117
Hej,

Jeg har PT en Yamaha DVD afspiller som jeg købte i sin tid til 2700 (4år siden)

Da jeg lige har fået en fladskærm lyder det fristende at købe en DVD afspiller der kan opskalere indholdet til 720P eller 1080i.

Men vil jeg få synligt bedre billede med sådan en eller er min Yamaha DVD afspiller stadig god? Det er jo ikke en low-class.

Tak

God julefrokost ;)

Mvh.

Michael
Af weller
#27119
Hej

Nu skriver du hverken hvilket fjernsyn eller hvilken yamaha dvd-afspiller du har, så det er lidt svært at svare på.

Men dét, at en dvd-afspiller kan opskalere, betyder ikke nødvendigvis at den er god. Kun hvis scaleren er bedre end den, der sidder i dit tv, vil du opleve en forbedring lige på det punkt.

Når det så er sagt, er der jo sket lidt udvikling indenfor de sidste fire år, bl.a. er der hdmi udgange på de fleste dvd-afspillere idag, hvilket betyder at signalet forbliver digitalt hele vejen til din fladskærm. Jeg gætter på at din dvd kun har analogt ud(scart, component osv.), og derved skal signalet konverteres flere gange, hvilket betyder en forringelse.

Hvis du går ud og køber en ny dvd med hdmi til 2700. f.eks. denne her fra Hifi-klubben
http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... r_sort.htm
vil jeg skyde på, at du vil opleve en forbedring. Men forvent ikke alverden til forskel! Så det er op til dig om det er pengene værd.

Mvh :)