Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ludvighund
#279349
Hejsa.
Jeg har købt et Sony Oled A1 tv. Mit "gamle" tv er et 3 år gammelt Sony.
Jeg havde tilsluttet en HDD til mit gamle tv, og har forsøgt at tilslutte den til det nye, men uden held.
Jeg har formateret HDD'en på min PC (fat32) og tilsluttet den til det nye tv, men tv'et kommer med denne fejlmeddelelse:
"Kan ikke detektere HDD-optager."

Nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Af hans123
#279361
Hvad siger manualen om formatering og max strømforbrug på HDD ?

Det er der fejlsøgning bør startes
Bruger du det rigtige usb stik på tv
Brugeravatar
Af MigSelv
#279362
Din HDD skal være usb 3.0 med et dertil hørende kabel, og en model der ikke bruger mere strøm end porten tillader.
Jeg genbrugte også en HDD fra et tidligere tv, hvor kablet var forlænget med et usb 2.0 kabel, dette medførte en lignende fejl. Da hele fødekæden blev blev ændret til 3.0 standard, forsvandt alle problemer.
Af allando
#279373
Låner lige denne tråd til et par spørgsmål.

Ved brug af HDD, kan man se et program og samtidig optage et andet?

Er det helt umuligt at få installeret appen HBO Nordic?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#279375
Ja, men TV'et har kun 1 tuner, så der er begrænsninger i hvordan det vil fungere hvis du har kodede signaler.

HBO har ikke en app til Android TV. Kun via Chromecast.
Af Jørn B N
#279408
Jeg har selv et Sony A1 med en HDD tilsluttet uden problemer. Jeg bruger en 2TB HDD maksimal størrelse A1 understøtter. HDD er usb 3 og kablet er også usb 3. Så snart jeg tilsluttede den, kunne tvét se den, formaterede HDD og alt virkede upåklageligt.

Lidt info der måske er nyttigt.
- HDD skal være tilsluttet porten som er beregnet til HDD optagelse(det er kun den ene port der er det)
- Iflg manualen kan følge filformater bruges - FAT16/FAT32/exFAT/NTFS
- USB porten til HDD optagelse vender ned af. Jeg har været ude for, at kablet godt kan glide lidt ud, så vær sikker på, at det sidder rigtigt (helt inde)
- A1 har 2 tunere - ikke 1 som der bliver skrevet i tråden
- Når du har programmeret A1 til at optage, vil det hvide lys på tvét lyse delvist rødt.

Held og Lykke
Af allando
#279409
Torben Rasmussen skrev:Ja, men TV'et har kun 1 tuner, så der er begrænsninger i hvordan det vil fungere hvis du har kodede signaler.

HBO har ikke en app til Android TV. Kun via Chromecast.
Hmmm forstår ikke helt svaret... Kan jeg f. Eks se dr1 og samtidig optage dr2?
Brugeravatar
Af MigSelv
#279411
allando skrev:
Torben Rasmussen skrev:Ja, men TV'et har kun 1 tuner, så der er begrænsninger i hvordan det vil fungere hvis du har kodede signaler.

HBO har ikke en app til Android TV. Kun via Chromecast.
Hmmm forstår ikke helt svaret... Kan jeg f. Eks se dr1 og samtidig optage dr2?
Hvis du ikke modtager tv signal der kræver dekryptering, kan der ses et program og optages et andet. Hvis kortlæseren til kodede programmer bruges på tv, kan du ikke se og optage samtidigt.
En rettelse til tidligere indlæg af Torben Rasmussen, tv har flere tunere, men desværre kun en kortlæser til krypteret signaler.