Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#22651
Jeg håber lidt på , at der er nogle der ved det her...

Jeg får kun nogle øøøhh-bøøø-buuu svar når jeg spørger rundt omkring... selv hos panasoic i dk.
-og har forgæves forsøgt at finde svar på nettet... men uden at få et 100 % svar..

Som emnet lyder hvad er max-gemme-opløsningen på ovenstånde produkt..?
Ville gerne have noget på 1080p eller deromkring og med digital tuner..
har også kikket lidt på sonys model Sony RDR-HXD970B, men her venter jeg stadigvæk svar fra sony...
Og endeligt.. har tidligere overvejet at sætte en computer sammen, men det er pt på standby...


Så kan nogle hælpe mig? :D)
Brugeravatar
Af azrael
#22652
Jeg tror du bliver nødt til at forklare nærmere, hvad du mener med "max-gemme-opløsning"... ;)
Af Mr Topshot
#22654
Jeg er egentlig ude efter noget som gemmer i opløsning enten på 1080p eller så høj så muligt.. Så min søgen er at finde det produkt der kan det...
uden at det koster en herregård som blueray etc..koster... har ca 3500 til 4000 kr at gøre godt med.. :((
Det fremgår ikke af de produkter jeg har kikket på.. XP, SP el LP siger mig ikke så meget i den sammenhæng...

Hjælp det dig lidt på vej ?
Brugeravatar
Af Johnjohn
#22655
Gemmer hvad?
kan godt forstå du nogle øøøhh-bøøø-buuu svar, det er jo helt sort :s
Brugeravatar
Af azrael
#22659
Input signalet skal jo være i full HD for at kunne blive gemt i denne opløsning (hvilket vist er det du efterlyser). Det er der (endnu?) ikke ret mange kanaler der gør, og at gemme et opskaleret "almindeligt" signal ville være direkte tåbeligt. Du finder ingen normal recorder, der gør disse ting. *Muligvis* kan du finde en specialløsning i form af en PVR fra firmaer som Topfield og Humax, men jeg tvivler stærkt.
Af Mr Topshot
#22672
ATT: johnjohn..

Hvis jeg nu siger at jeg har fundet ud af hvad sonymodellen max kan gemme i er :
720x576 i MPEG2 format.... Begynder det så at dæmre lidt?

Det er selvfølgelig tv-signalet som jeg vil have gemt i så høj en opløsning som muligt.. Det ligger jo ligesom lidt i, at produktet er en hdd-recorder

Nu mangler jeg stadigvæk bare at finde ud af hvad panasonic-modellen kan...
Brugeravatar
Af azrael
#22673
Mr Topshot skrev:Det er selvfølgelig tv-signalet som jeg vil have gemt i så høj en opløsning som muligt.. Det ligger jo ligesom lidt i, at produktet er en hdd-recorder
Æhhh... jeg tror du har galt fat i noget. De hedder ikke HDD-recorder fordi de de har noget med HD at gøre (hvis det er det du tror). HDD står for hard disk drive... Og du har sådan set selv svaret på dit spørgsmål allerede, nemlig 720 x 576 eller PAL standard definition. PAL signalet består af 576 linjer og den horisontale opløsning for DVD er typisk 720 pixels. Tv-standarder angives normalt kun i antal linjer, så i teorien ville den horisontale opløsning kunne vælges mere eller mindre vilkårligt, men 720 pixels er altså det fremherskende på DVD-fronten og anvendes altså også for HDD-recordere.
Af Mr Topshot
#22677
Azrael.. Ja.. jeg ved godt det står for harddisk...
Opløsningen er blevet oplyst af sony selv.. og præcist det svar jeg ønsker..
Men tak for at vi sat PAL standart definitionen på plads... Jeg er også godt klar denne standart på dvd-fronten. Det jeg bare er interesseret i, er om de forskellige produkter konvertere det - måske videre op i opløsning til feks. 1280x720 el videre inden det fysisk lagers på harddisken ... okay? ;)
Brugeravatar
Af azrael
#22686
Jamen, det er fino. Troede bare du måske havde misforstået det med HDD... :)

Anyway, som tidligere sagt er der ingen ide i at gemme opskaleret materiale. Det er jo ikke fordi du får flere detaljer ved at opskalere lavereopløst materiale, så det smarteste er vel at gemme i det format, der kommer ind. Det er 720 x 576 (egentlig er det 625 linjer, men kun de 576 er synlige; resten er til blanking og teksttv).

Hvem ved, måske er dit tv endda bedre til at opskalere end recorderen er det, så at gemme det opskalerede materiale er måske endda mere end blot spild af plads.
Af Mr Topshot
#22906
Nåååå..
Fandt på Panasonic engelske side manualen til Panasonic DIGA DMR-EX77EG-K. Syntes ikke umiddelbart der stod noget om det... Men du har da ret.. Azrael... at det ikke umiddelbart har nogen ide at gemme et opskaleret materiale.. Så lige nu er det bare ren og skær interesse, hvad den kan...
Pt er den jo heller ikke landet i DK.. tror jeg.. ;)
- Så i mellemtiden bliver der sparet op...

Men tak for dine inputs !!!! :D