Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensholm
#263933
Hej

Har en gammel blu-ray afspiller. Jeg overvejer at opgradere. Jeg har lige bestilt en Samsung HW-K960 soundbar og overvejer en LG OLED i 65" til januar.
Hvilken 4K Blu-Ray afspiller er bedst til prisen? Har overvejet Samsung UBD-K8500
Brugeravatar
Af bbplayer
#263938
Har selv K8500 her, har ikke oplevet problemer med den, eller støj. Den klarer dog ikke DV men jeg overlever uden. Netflix HDR fungerer fint som app på den og nok andre apps hvis man bruger dem.

Hvis du finder en K8500 til 1500,- så er den ok. Synes den er udgået? og M8500 er alternativet og koster jo mere en X800 som er billigere hvis man køber på amazon.de , dog stadig uden DV support.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263970
Forskellen på Xbox One s og min er start hastigheden :) Enter autostart eller så et klik og den kører :)

Det er ikke alle som gider de menu funktioner på one s for at spille film.

@jensholm
Jeg har endnu ikke afprøvet en blu ray og checket afspilningen men det burde jo være uden særlige skaleringsproblemer når forholder er 1:4 , detaljerne kan du nok se forskel på.
Af Rødtop
#263972
bullerfnis skrev:Køb en xbox one s de koster næsten ingenting.. Og så kan du også spille på den ?
og så opdateres den stadig :D
Af MickDK
#263973
Hmmm... det er måske løst med opdatering, men Xbox S ser ud til at støje noget mere end Panasonics 4K afspiller og der har være nogen snak defekte bluray drives (som MS har måtte ombytte):

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-s-review

"Console noise is indeed more noticeable across the room compared to the older model, but by and large, it's still a relatively quiet machine. That said, one thing we did notice is that playback of UHD Blu-rays appears to be ever-so-slightly louder than standard BDs"

https://www.extremetech.com/gaming/1715 ... -death-yet

https://gizmodo.com/bugs-are-ruining-th ... 1786995968

Mht Samsung K8500 har den vistnok haft problemer med nogle skiver som får den til at vibrere (og dermed støje), den er såvidt jeg kan heller se ikke på højde med de dyrere 4K afspillere:

https://www.whathifi.com/samsung/ubd-k8500/review

"We can’t imagine a scenario where we’d recommend it over the Panasonic DMP-UB900, despite the price advantage."

Til gengæld er den en del billigere end både Panasonic og Oppos afspillere :)
Af CyberDawg
#263974
Hej Jens,

jeg står i præcis samme ovevejelse som dig - jeg skulle netop til at oprette en tråd nu, da jeg så din.
Jeg overvejer Xbox One X for samtidig at udskifte min nuværende Xbox One. Jeg er dog lidt bekymret for at drevet larmer meget.

Jeg har også 65" uhd tv, og savner udnyttelsen af det, pga. mine nuværende std. blu-rays.

Jeg vil spørge - har du overvejet at springe til AppleTV 4 med 4K, med henblik på simpelt hen at købe dine fremtidige 4K film der igennem?
Udbudet af 4K film er jo ikke hverken stort på skiver eller iTunes Store - så spørgsmålet hvad fremtiden bringer af udbud og pris pr. film, syntes jeg også er en relevant faktor.
vh Flemming
Af MickDK
#263975
CyberDawg skrev:Jeg vil spørge - har du overvejet at springe til AppleTV 4 med 4K, med henblik på simpelt hen at købe dine fremtidige 4K film der igennem?
Udbudet af 4K film er jo ikke hverken stort på skiver eller iTunes Store - så spørgsmålet hvad fremtiden bringer af udbud og pris pr. film, syntes jeg også er en relevant faktor.
vh Flemming
Et godt og relevant indspark!

Jeg har selv købt ATV4K - det virker også fint men jeg havde et helvede med at få det installeret, selv med 30+ års erfaring som udvikler/IT kyndig så er var et mareridt at få sat op da jeg ikke (og vil have) hverken iPhone eller iPad. Det tog over 3 timer bare at få dimsen sat op (måtte fordi 3 Apple sites i DK, USA og Englang) og i sidste ende virkede det kun fordi jeg havde et blutooth keybord liggende. Problemer undervejs var fx at Apples hjemmeside viste betalingsoptions i russisk (?!), at mine forsøg på at rette min endeligt oprettede Apple ID resulterede I at jeg blev auto-logget af efter 30 sek (umuligt at ændre noget...) _ og at jeg kun via iTunes kunne få dannet et Apple ID. Der var utallige andre idiotiske ting undervejs som jeg skal spare jer for :)

Da jeg endelig fik ATV4K sat op så virkede det super. Men pga mareridtet med opsætning (som jeg har oplevet tidligere da jeg skulle opsætte min brors iPad) er jeg absolut IKKE imponere over Apples "brugervenlighed". Min erfaring er stik modsat. Aldrig har jeg haft tilsvarende problemer med Android (eller Windows).

Men hvis man ellers kan acceptere lavere bitrate end det man får ved 4K skiver så vil jeg mene at ATV4K er interessant - priserne på 4K HDR film er lavere end hvad 4K skiverne koster. Med mit forbrug af 4K film regner jeg med at ATV4K er tjent indpå 1-2 år max.
Af Rødtop
#263977
[quote="MickDK"]Hmmm... det er måske løst med opdatering, men Xbox S ser ud til at støje noget mere end Panasonics 4K afspiller og der har være nogen snak defekte bluray drives (som MS har måtte ombytte):

Jeg synes nu ikke min X-Box one S larmer, og da slet ikke mere end min panasonic blu-ray inden, men selvfølgelig kan nogle være uheldige