Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MartinJ9000
#208890
Ellers er en billig mulighed at tilslutte f.eks en android stick til dit soveværelses tv og så få adgang til dine optagelser via app. Uden at have kigget på de specifikke modeller du nævner kunne jeg forestille mig dlna er tænkt sådan at deres smart tv del kan afspille filer via dlna. Ikke at de kan agere server selv. Men det kan godt ske de kan. Hvis du læser tests eller på Panasonics egen hjemmeside fremgår det nok helt præcist hvad de kan.
Af pqnpqn
#208909
Tror ikke lige jeg forstår hvorfor en Android stick (er det den der Google-dims) skulle løse det. Hvis HD-optageren ikke kan ses som en server hjælper en stick vel heller ikke på det problem.
Af MartinJ9000
#208923
Du tænker på chromecast, jeg snakker om en en lille android enhed du sætter i hdmi der kan afvikle Apps. Og du kan se dine optagelser via app. Og live tv for den sags skyld.
Af pqnpqn
#208937
Ja det var Chromecast den hed.

Men uanset om det så er en "Android on a stick" forstår jeg ikke hvorfor at det, at den kan afvikle programmer gør at jeg pludselig kan se mine optagelser fra stuen i soveværelset. Specielt ikke hvis Panasonic HD-optageren ikke kan være DLNA server. Men hele humlen er måske at det er lige hvad den kan, men måske ikke DLNA klient (skal nævne jeg ikke ved om det at en enhed er "DLNA" automatisk betyder at de altid kan være både klient og server).

Hvis DLNA betyder både klient og server vil et setup med to Panasonic DLNA enheder også virke og så har jeg også en fin BluRay afspiller i soveværelset.
Lige nu har jeg en gammel VHS/DVD kombi :-) men billedkvaliteten på den er ikke imponerende (DVD) og VHS kan man stort set ikke holde ud at se på mere, men hvem har også noget på VHS... mine bånd er kylet ud for år tilbage.
Af MartinJ9000
#208944
Jeg kan heller ikke garantere det virker. Ideen med den Panasonic optager er blandet andet den kan streame via app til telefon og tablet, og hvis du afvikler den samme App på dit Philips (via en stick) kan du jo streame optagelserne uden at dlna nogensinde bliver involveret. Mht om den kan agere server skal jeg stadig ikke kunne sige. Der er iøvrigt en lignende Panasonic recorder til vurdering /salg på recordere.dk køb/salg forummet, hvis du var interesseret i at finde en til en god pris evt.
Af pqnpqn
#208945
Nå ja selvfølgelig, beklager jeg ikke lige var vågen nok til at forstå det. Jeg kan med en ANdroid-stick omdanne Philips TV'et til en 42" "tablet" og så burde jeg slippe uden om DLNA. Nogen der har erfaringer med sådan nogle stickt - hvilken er bedst?

Men herudover mange tak for tippet på recordere.dk.

Jeg fandt også "digitalt.tv"s test af den model og se bare hvad de blandt andet har skrevet:
Panasonic DMR-BCT820 kan med sin Smart Home Networking fungere som DLNA server og klient. Du kan se og afspille indhold fra DNLA enheder på dit hjemmenetværk og også se indhold fra din DMR-BCT820 på andre DNLA enheder.

Så min oprindelige idé med to Pana-enheder burde også være gangbar og så får jeg også mulighed for at spille mine BluRay diske i soveværelset - ikke dårligt (så skal jeg bare finde på en god undskyldning for at købe en stor soundbar så jeg kan få lidt god lyd også....)

Hilsen Peter
Af MartinJ9000
#208949
Ja det var lige det jeg tænkte. Mht android enheder har jeg kun prøvet min egen Rikomagic, og den fungerer som den skal. Men der er mange gode, jeg mener også Measy laver nogle gode.

Hvis den kan smide det hele ud som dlna ville det jo være perfekt. Spørgsmålet er om der er smart tv i dit Philips, så behøvede du måske ikke engang andre enheder for at se tingene. Du behøver heller ikke ret meget mere end en medie afspiller for at se det hvis fjernsynet ikke selv kan.

Husk også den stadig kan programmeres til optagelser via en smartphone eller tablet, så du behøver ikke at tænde stue fjernsynet for at sætte en optagelse til, det kan du gøre mens du stadig ligger i sengen.

Jeg kan ikke hjælpe dig med undskyldninger, men du må godt overnatte på sofaen hvis du bliver strittet ud hjemmefra pga for meget nyt legetøj :-D
Af pqnpqn
#208950
Philips TV'et har nogle apps, men er ikke et ægte smart-TV, så det duer ikke til det. Der er noget DLNA, men helt hvordan det virker ved jeg ikke, det så ikke computerne i huset, så deeettt.

Har iøvrigt set at man i tyskland for 4.600,- kan købe en DMR-BCT 940 med tre tunere incl. DVB-C/T og 2 Tb harddisk - blot lidt i tvivl om der kan være noget bavl med en tysk model. Har dog ikke læst nogle steder at det skulle være tilfældet, så det er jo mega fristende med sådan en. Hvorfor mon de ikke blot markedsføre dem i danmark?

Takker for tilbuddet om en sofaplads :-) det kan man jo altid pludselig få behov for, jeg har også plads til overnattende gæster om det skulle være.....
Af MartinJ9000
#208965
Generelt synes jeg der er mange spændende set top bokse i Tyskland. Også ved satellit tv. Jeg kan kun tænke at de måske synes at kundegrundlaget ville være lille hvis prisen endte på 6500-7000 måske.

Kan det ikke betale sig at starte med at købe sådan en recorder og så se hvad fjernsynet kan inden du investerer i mere?
Af pqnpqn
#208976
Bestemt, det bliver nok løsningen.