Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LasseSoeby
#207735
Hej...

Jeg er fuldstændig i vildrede...
Vil gerne til at investerer i en DVD-afspiller (eller Blu-Ray) som jeg skal have koblet sammen med det øvrige udstyr jeg har, men har brug for hjælp.

I min søgen, er jeg stoppet helt, simpelthen fordi jeg ikke kan finde rundt i mulighederne.

Først og fremmest vil jeg lige nævne, at jeg gerne ser udfaldet lande på Sony, da alt jeg har er Sony i dag, men hvis det ikke kan lade sig gøre, kan Samsung også bruges :-)

Jeg har, fint fladskærms TV, ikke det nyeste, men det fungere.
Dette er koblet via HDMI til min surround receiver, og recieveren modtager signal fra boksen som er udleveret af WAOO som er min internet og TV-udbyder.

Nu vil jeg så meget gerne have en kombineret afspiller og optager med harddisk, men hvilken kan jeg bruge?

Jeg er i tvivl om, om jeg skal have en sådan afspiller med MPEG 4, og kan man overhovedet få det?
Og er det nødvendigt? Tænker på, kan WAOO boksen og den kommende optager kobles sammen på en snu måde?

Skal nævnes, at eneste grund til, at jeg har den boks fra WAOO skyldes, at jeg ville have kanalen Zulu, hvilket ikke var muligt uden den. Og nårh ja, så er Netflix indbygget her, hvilket drengen har stor glæde af :-)

Det jeg gerne vil, er at kunne optage et program, mens min søn eksempelvis ser tegnefilm eller streamer noget på Netflix, og her vigtigt at nævne Zulu også skal være en mulighed.

En som kan hjælpe?
Af jng
#207747
LasseSoeby skrev:Hej...

Jeg er fuldstændig i vildrede...
Vil gerne til at investerer i en DVD-afspiller (eller Blu-Ray) som jeg skal have koblet sammen med det øvrige udstyr jeg har, men har brug for hjælp.

I min søgen, er jeg stoppet helt, simpelthen fordi jeg ikke kan finde rundt i mulighederne.

Først og fremmest vil jeg lige nævne, at jeg gerne ser udfaldet lande på Sony, da alt jeg har er Sony i dag, men hvis det ikke kan lade sig gøre, kan Samsung også bruges :-)

Jeg har, fint fladskærms TV, ikke det nyeste, men det fungere.
Dette er koblet via HDMI til min surround receiver, og recieveren modtager signal fra boksen som er udleveret af WAOO som er min internet og TV-udbyder.

Nu vil jeg så meget gerne have en kombineret afspiller og optager med harddisk, men hvilken kan jeg bruge?

Jeg er i tvivl om, om jeg skal have en sådan afspiller med MPEG 4, og kan man overhovedet få det?
Og er det nødvendigt? Tænker på, kan WAOO boksen og den kommende optager kobles sammen på en snu måde?

Skal nævnes, at eneste grund til, at jeg har den boks fra WAOO skyldes, at jeg ville have kanalen Zulu, hvilket ikke var muligt uden den. Og nårh ja, så er Netflix indbygget her, hvilket drengen har stor glæde af :-)

Det jeg gerne vil, er at kunne optage et program, mens min søn eksempelvis ser tegnefilm eller streamer noget på Netflix, og her vigtigt at nævne Zulu også skal være en mulighed.

En som kan hjælpe?
Hvis dit tv er sluttet til din WAOO-boks med et HDMI-kabel (og altså ikke med antennekabel), så kan du ikke købe nogen optager. Forresten er det mange år siden, Sony lavede dvd-optagere.
Af Globulus
#207760
Drop Waoo-boksen og -abonnementet (men behold internet-delen) og find en boks, der understøtter TV2 Play.

Eller køb nogle komplette DVD-bokssæt, der vil dække en stor del af de afsluttede TV-serier, der tilsyneladende fylder det meste af Zulus sendeflade.
Af LasseSoeby
#207774
Sikke dog et fyldestgørende svar, som jeg absolut kunne bruge intet af!
Af Globulus
#207775
Det var venligt og oprigtigt ment selv om jeg godt kan se, at det kunne opfattes anderledes.

Du har givet nogle meget snævre rammer (at kunne optage - og helst med Sony) og jng har allerede svaret på den del.

Mine alternative forslag går på, at du dropper Waoo TV (hvis du kun har det for at se Zulu) og bruger besparelsen på et TV2 Play-abonnement, hvor du får adgang til Zulu-programmer via deres arkiv (og dermed ikke har behov for at optage selv) og evt. live-TV.

Hvis det (også) er serierne, der trækker, så er man rigeligt dækket ind med DVD-bokssæt, hvilket jeg selv benytter mig af.

Man sparer mange penge ved at droppe flow-TV og de penge kan så bruges på alternative løsninger. I dit tilfælde, kan jeg ikke se, hvad du måtte gå glip af hvis du går over til at se Zulu-programmer via et TV2 Play arkiv. Det skulle da lige være, hvis der er (stor) forskel på kvaliteten på flow-TV og den kvalitet, man får via TV2 Play. Jeg ved ikke, hvor god kvaliteten er i forvejen (hos Waoo TV).

Spørgsmålet er så, hvilken boks eller evt. Blu-ray-afspiller m/Smart-funktioner, der vil være bedst til formålet.

Hvis du holder dig til at du vil optage flow-Zulu fra din Waoo-boks så er mulighederne nok begrænsede, som jng påpegede.

Hvis du er villig til at se på alternativer for at se de samme programmer når du har lyst til det - dog ikke ligefrem sådan at de ligger i årevis på en lokal HD - så åbnes der måske op for flere muligheder.
Af zappedronningen
#207809
Du kan få en Waooboks med harddisk, der kan optages på, mens du ser et andet program. Hvorfor kan du kun se Zulu gennem boksen? Er tuneren i dit tv forældet? Du burde kunne få Zulu gennem antennestikket og dermed tilkoble en optager fra Samsung el Panasonic. LG laver vist også en.